رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه روز قدس، روز تقویت امید و نوید آزادی فلسطین است، افزود: روز قدس روز گسترش نفرت عمومی از اسرائیل، روز همدردی جهانیان با ملت مظلوم فلسطین و روز مرگ فتنه آمریکایی اسرائیلی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۵۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، امروز، 3 تیر در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در سالن شورا برگزار شد، راهپیمایی روز جهانی قدس را میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: همه ما در پاسداشت و بزرگداشت این روز الهی ماموریم.

وی با بیان اینکه روز قدس، روز تقویت امید و نوید آزادی فلسطین است، افزود: روز قدس روز گسترش نفرت عمومی از اسرائیل، روز همدردی جهانیان با ملت مظلوم فلسطین و روز مرگ فتنه آمریکایی – اسرائیلی در جهان است. امام خمینی(ره) روز قدس را روز مقابله مستکبرین و مستضعفین نامید و از همان سال‌های آغازین مبارزه علیه رژیم پهلوی، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام و خطر اسرائیل و صهیونیسم را برای جهان اسلام مطرح کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انسان مسلمان نمی‌تواند نسبت به موضوع فلسطین بی‌تفاوت باشد، ادامه داد: روحانیون مبارز و همراه امام از جمله شهید مطهری نیز نسبت به مسئله فلسطین همان حساسیت امام را داشتند.

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به استقامت و مبارزه 66 ساله ملت مسلمان فلسطین در مقابل اسرائیل، تصریح کرد: اگرچه دستان مردم فلسطین خالی از سلاح مادی است اما با اتکال به خدا و معنویت سرشاری که دارند، برابر اسرائیل غاصب ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند لذا اساسی‌ترین پیام روز جهانی قدس، تحکیم وحدت مسلمانان برای آزادی قدس شریف و پرهیز از همه اختلافات و تفرقه‌هایی است که دشمن در بین مسلمانان ایجاد می‌کند. اگر مماشات برخی از دولت‌های اسلامی نبود قطعا اسرائیل از صحنه روزگار محو می‌شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ناتوانی اسرائیل در جنگ‌های 33روزه، 22روزه و 9روزه، گفت: اکنون ملت‌های جهان دریافته‌اند که مقاومت موجب اقتدار و پیروزی می‌شود و باید این روحیه را زنده نگه دارند. نویسندگان، خطبا، گویندگان و صاحب‌نظران باید موضوع فلسطین را به نسل جوان انتقال دهند و ماهیت اسرائیل را افشا کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به اشکال مختلف درصدد خاموش کردن پیام حق‌طلبی مسلمانان فلسطین و سایر آزادگان جهان است، عنوان کرد: امروز رژیم جعلی اسرائیل برای خاموش کردن همه آزادمردان به ویژه آزادمردان مسلمان یمن به رژیم آل سعود متوسل شده و آل سعود نیز جاده‌ صاف‌کن آرزوی اسرائیل برای تصرف نیل تا فرات است.

حجت‌الاسلام اشجری با مهم دانستن راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: با توجه به وضعیت یمن و سرکوب ناجوانمردانه مسلمانان این کشور، انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها، نهادها و گروه‌های مردمی پیام برائت از اشغال‌گران را به گوش جهانیان برسانند لذا دامنه نفرت از اسرائیل و آمریکا باید فراگیرتر از سال‌های گذشته باشد و راهپیمایی روز قدس پرشورتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تقارن آخرین جمعه ماه رمضان با عید فطر، خاطرنشان کرد: بر حسب تصمیم‌گیری ستاد قدس و انتفاضه در دفتر مرکزی، راهپیمایی روز قدس امسال جمعه، 19 تیر مصادف با 23 ماه مبارک رمضان در ایران اسلامی و سراسر جهان برگزار می‌شود و مردم خشم و نفرت خودشان را نسبت به آمریکا و اسرائیل جنایتکار به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بازنمایی روز قدس بعنوان محور جهان اسلام، نمایش وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به ویژه ایران در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف، معرفی رژیم صهیونیستی بعنوان دشمن مشترک مسلمانان و معطوف‌سازی نگاه ملل اسلامی به آن، روشنگری پیوند وهابیت و صهیونیست و همدستی آل سعود و رژیم صهیونیستی در تحولات منطقه و تهاجم به یمن با محوریت آمریکا و ترسیم اندیشه و تفکر امام(ره) در طراحی روز جهانی قدس را از جمله محورهای ستاد قدس و انتفاضه دانست.

 

ارسال نظرات