خبرهای داغ:
دبیر جامعه انجمن اسلامی اصناف بازار خراسان جنوبی گفت: مساجد و یا محل هایی که در آنجا نماز اقامه می شود باید محیطی آراسته و جوان پسند داشته باشد. متولیان مساجد در این امر بیشتر دقت کنند.
کد خبر: ۸۵۳۱۷۵۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

محمدعلی گنجی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور مردم بخصوص بازاریان منحصر به ماه مبارک رمضان نیست گفت: باید در تمام طول سال برای حضور اقشار مختلف مردم برای اقامه نماز اول وقت در مسجد برنامه ریزی و کارهای مناسبی انجام شود.

دبیر انجمن اسلامی بازاریان استان با بیان اینکه جلسات متعددی برای جذب جوانان به مساجد گرفته شده است، افزود: نقش امام جماعت و متولیان مساجد در برخورد با جوانان و نوجوانان برای حضور آنها در نماز جماعت باید حساب شده و اسلامی باشد.


تاکید قرآن بر نماز جماعت نشانه اجتماعی بودن اعمال در اسلام است

وی ادامه داد: مساجد و یا محل هایی که در آنجا نماز اقامه می شود باید محیطی آراسته و جوان پسند داشته باشد و از زیر سوال بردن حرکت های جوانان و ایرادهای نابجا که سبب دوری و دلسرد شدن جوان از مسجد می شود؛ خودداری شود که باید متولیان مساجد در این امر دقت فراوانی داشته باشند.

گنجی با بیان اینکه هر کاری که سبب تشویق افراد برای حضور در نماز جماعت و اول وقت و حتی به صورت فرادی اول وقت شود خوب و پسندیده است، یادآور شد: در اسلام به برپایی نماز اول وقت تاکید فراوانی شده است و موضوع نماز جایگاه مهم و ارزشمندی در دین اسلام دارد.

دبیر جامعه انجمن اسلامی اصناف بازار استان با اشاره به اینکه تاکید قرآن به نماز جماعت، نشانه اجتماعی بودن اعمال در اسلام است و اینکه اینقدر اهمیت انتخاب امام جماعت و عدالت وی تاکید شده نشانه سیاسی بودن اعمال عبادی در اسلام است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 45 سال است که بازاریان بیرجند به صورت خودجوش در نماز اول وقت حضور فعال دارند، عنوان کرد: شهرستان بیرجند از لحاظ حضور جوانان در مساجد و اقامه نماز در اول وقت در استان برجسته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها