نشست خبری رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر
رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان پرونده حیات سیاسی منافقین را مختومه کرد.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۹۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری رئیس ستاد مرکز برگزاری مراسم هفتم تیر صبح امروز در ساختمان مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محسن صباغ در این نشست خبری با اعلام برنامه‌های این ستاد برای بزرگداشت 11 خاطره شهدای هفت تیر گفت: مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تهران به مدت سه روز در محل شهادت آن شهیدان از روز جمعه 5 تیرماه تا یکشنبه هفتم تیر از ساعت 18 الی 20 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر از قبیل برگزاری مراسم دعا و خاطره‌گویی توسط خانواده شهدا گفت: سخنران روز اول مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و دکتر رحیم‌پور ازغدی سخنرانان شب دوم و سوم هستند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر با بیان اینکه شروع رسمی مراسم بزرگداشت از عصر روز پنجشنبه 4 تیرماه با نثار گل به مقام شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا صورت می‌گیرد اظهار داشت: در ادامه این مراسم‌ها خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در روز شنبه ششم تیرماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

صباغ برگزاری شب خاطره در استان‌ها و حضور در مزار شهدا و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های عکس، کتاب و آثار شهدای هفتم تیر را از جمله برنامه‌های این ستاد در سراسر کشور عنوان کرد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر و ادامه این نشست با اشاره به جایگاه و شخصیت شهید بهشتی و فاجعه هفتم تیر گفت: تحلیل دشمنان این بود که بر اثر ترور مسئولان عالی‌رتبه نظام که در جلسه حزب جمهوری حاضر شده‌اند اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین می‌رود ولی به کوری چشم دشمنان انقلاب ما پایدارتر شد و هیچ گونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد و بلافاصله پس از این فاجعه رئیس جدید قوه قضاییه از سوی امام مشخص و حتی مجروحان این حادثه برای از رسمیت نیفتادن مجلس با ویلچر به جلسه مجلس رفتند.

وی ادامه داد: شهادت شهید بهشتی و یارانش با اینکه تلخ بود ولی مظلومیت و حقانیت راه شهیدان را به همه ثابت کرد و نقش بهشتی مظلوم و یارانش را در پی‌ریزی بنای مستحکم انقلاب اسلامی روشن کرد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر پایداری و ماندگاری راه و خط امام را یکی از آثار شهادت شهید مطهری خواند و افزود: همین راه و روش امروز از سوی رهروان آن شهدا در ایران و در کل جهان در حال تداوم است.

وی شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان را آشکار کننده چهره پلید منافقین خواند و افزود: اگر بخشی از مردم تا روز هفتم تیر سال 60 با تردید و دو دلی به مسئله منافقین می‌نگریستند پس از شهادت شهید بهشتی و یارانش به ماهیت آنان پی برده و نفت عمومی از این جریان بالا گرفت و حیات ننگین سیاسی منافقین برای همیشه پایان یافت.

صباغ حفظ دستاوردهای شهدای هفتم تیر را یکی از ملزومات تداوم انقلاب خواند و افزود: امروز وظیفه تک تک ماست که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان‌ها و اهداف شهیدان، نسل جوان را با واقعیت‌هایی که رخ داده آشنا کنیم و در سالی که از سوی رهبر انقلاب با عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده ادامه‌دهنده راه امام باشیم.

وی موفقیت سال‌های اخیر در زمینه فناوری هسته‌ای را با وجود محاسبه شدید نشانه اراده ملت ایران خواند و افزود: این اراده ملتی است که برای رسیدن به قله‌های پیشرفت علم یاز جان و مال خود گذشته و با خودباوری و عزم ملی هر ناممکنی را ممکن ساخته و امیدواریم در عرصه جدید هم نتیجه مذاکرات با پیروزی و عزتمندی ایران اسلامی همراه باشد.

ارسال نظرات