خبرهای داغ:
همزمان با ماه مبارک رمضان، سوره تغابن در کلیه رده های سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم تفسیر می شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۳۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان وبه همت معاونت تریبت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) سوره تغابن در رده های سپاه استان قم تفسیر می شود.

براساسا این گزارش پاسداران سپاه استان قم یک ساعت از ساعت کاری خود در ایام ماه مبارک رمضان را صرف تفسیر سوره تغابن می کنند .

بنا بر گفته حجت الاسلام خلیفه سلطان، معاون تریبت و آموزش عقیدتی سیاسی، 15 کلاس تفسیر سوره تغابن ویژه پاسداران و سرابازان در ستاد فرماندهی سپاه استان قم، 12 کلاس تفسیر در لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع)، 7 کلاس در نواحی مقاومت بسیج و 3 کلاس تفسیر نیز در یگان حفاظت از شخصیتهای سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار می شود.

***فضیلت و خواص سوره تغابن

شصت و چهارمین سوره قران کریم است که مدنی و 18 آیه دارد.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرموده است: هر کس سوره تغابن را قرائت نماید مرگ ناگهانی از او دفع می شود.

امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: اگر کسی سوره تغابن را در نمازهای واجب قرائت کند این سوره در روز قیامت شفیع او محسوب می شود و شهادت دهنده عادلی است که نزد خداوند در روز رستاخیز به سود قاری شهادت می دهد. آنگاه از او جدا نمی شود تا اینکه او را وارد بهشت سازد.

جابر از امام باقر علیه السلام در فضیلت سوره های مسبّحات (سوره هایی که با کلمه سبح یا یسبح شروع می شود) روایت کرده است: هر کس همه سوره های مسبّحات را قرائت کند پیش از آن که بمیرد حضرت قائم علیه السلام را درک می کند و اگر بمیرد در جوار رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم خواهد بود.

***آثار وبرکات سوره تغابن

1)جهت امنیت و دفع شر دشمن

از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله و سلم نقل شده است: قرائت سوره تغابن هنگامی که با حاکم و سلطانی روبرو می شوند که از او می ترسند مایه امنیت و دفع شر او می شود.

2)برای پیدا شدن شیء گم شده

اگر شخصی چیزی را در زمین پنها ن کند و فراموش کند که آن را در کجا دفن کرده است آیه 7 سوره تغابن را در کاغذی نو بنویسد و با آب پاکی آن را بشوید و ابتدا در آن مکان که گمان دارد شی دفن شده در آنجاست کندر بسوزاند و بعد آب شسته شده ان را بر آنجا بپاشد خداوند او را به شئ دفن شده هدایت می کند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها