دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۴۰ مرکز ترک اعتیاد در یزد، گفت: بیش از یک هزار کارتن‌خواب و آواره از سطح استان یزد جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۱۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ بمان‌علی روستایی ظهر امروز در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد و مسئولان کمیته‌های تخصصی که به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد بیش از 38 شهید در جهت حفظ و حراست از استان در برابر ورود مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در استان یزد 120 کلینیک ترک اعتیاد و 20 مرکز آزاد دارای مجوز ترک اعتیاد مشغول به فعالیت هستند.

وی اجرای بیش از 23 برنامه تبلیغات محیطی، برگزاری همایش، نشست مشترک با ائمه جماعت و جمعه استان، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌‌های مختلف، تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر استان یزد و برگزاری بیش از 10 حلقه گفتگو در کانون‌های فرهنگی مساجد را از جمله برنامه‌های تدوین شده در هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان یزد عنوان کرد.

روستایی با اشاره به تحت درمان قرار گرفتن بیش از 120 هزار نفر معتاد در استان یزد گفت: در سطح استان یزد 114 مرکز وابسته به درمان دارویی، 15 مرکز اقامتی میان مدت، 1 مرکز اقامتی ویژه بانوان و یک مرکز تبصره 2 ماد 16 در حال فعالیت هستند.

وی در مورد فعالیت مرکز تبصره 2 ماده 16 با تاکید بر این مطلب که در سال گذشته بیش از 844 نفر در این مرکز تحت درمان قرار گرفته‌اند که از این آمار 108 نفر بومی و 194 نفر غیر بومی استان یزد بودند، خاطرنشان کرد: مراکز ماده 15، مراکزی هستند که به وسیله شیوه‌های غیر دارویی نسبت به درمان و ترک اعتیاد معتادان اقدام می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بیان این مطلب که مراکز ماده 16 مراکزی دولتی هستند که نسبت به جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها از سطح استان یزد اقدام می‌کنند، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون  بیش از یک هزار نفر از این افراد از سطح استان جمع‌آوری شده‌اند.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات