خبرگزاری تسنیم: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اهمیت توجه به بحث تربیت رفتاری در دوره‌های تابستانی دانش‌آموزان گفت: در سال گذشته بیش از ۵۲ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۱۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛علی سرداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، با بیان اینکه فعالیت‌های خارج از کلاس تأثیر زیادی در یادگیری و پویایی دانش‌آموزان دارد، اظهار داشت: تربیت دانش‌آموزان نخبه و افتخارآفرین از مهمترین رسالت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: در تابستان امسال 28 کانون فرهنگی با 100 شعبه، 17 دارالقران با 30 مرکز ضمیمه، 14 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و 15 مکان به عنوان اردوگاه تابستانی این معاونت را در ارائه برنامه‌های مختلف و متنوع در سطح استان یاری می‌کنند.

سرداری با اشاره به اهمیت توجه به نیاز دانش‌آموزان و ملاک تربیت رفتاری در دوره‌های اوقات فراغت افزود: دانش‌آموز محور بودن برنامه و فعالیت‌های مختلف قرآنی، هنری و علمی از جمله ویژگی‌های دوره‌های تابستانه آموزش و پرورش است.

وی اردوهای طرح هجرت، جنگ شادی، اردوهای برون و درون استانی، اردوی رایگان مشهد ویژه اولی‌ها، اردوهای آموزشی ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی و تهیه بسته‌های آموزشی، علمی و پژوهشی را از جمله برنامه‌های تدوین شده از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بروز بودن تجهیزات و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی مهم و ضروری است، اظهار داشت: آموزش مهارت زندگی با شیوه‌های روانشناختی و ارتقای سطح پرسشگری دانش‌آموزان از جمله اهداف این معاونت در برنامه‌های اوقات فراغت است.

سرداری با اشاره به اهمیت استعدادیابی در دوره‌های اوقات فراغت بیان کرد: در سال گذشته بیش از 52 هزار نفر در کلاس‌های اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش یزد شرکت کردند.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در ارائه خدمات پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 385 نفر دانش‌آموز دختر و 897 نفر دانش‌آموز پسر در اردوهای جهادی این اداره کل شرکت کردند.

وی برگزاری کلاس‌های خوش‌نویسی، خطاطی، پیکرتراشی، معرق و کامپیوتر، رباتیک و طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت تابستان در استان یزد عنوان کرد.

سرداری اجرای برنامه‌های مختلف قرائت خوانی و آماده‌سازی کنکور ویژه سال سومی‌ها و دانش‌آموزان پیش دانشگاهی را از شاخص‌ترین برنامه‌های تابستانه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد دانست.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات