خبرهای داغ:
کلاس اخلاق در ناحیه امام علی (ع):

حجت الاسلام ممبینی: عبور امت اسلامی از تقوای فردی ورسیدن به تقوای جریانی

کلاس اخلاق با حضور حجه الاسلام و المسلمین ممبینی مدیر نظارت بر حوزه های علمیه استان خوزستان در ناحیه امام علی (ع) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۰۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از خوزستان:
کلاس اخلاق با حضور حجه الاسلام و المسلمین ممبینی مدیر نظارت بر حوزه های علمیه استان خوزستان در ناحیه امام علی ( ع ) برگزار گردید .
ممبینی گفت: ما یک عمر بیشتر نداریم و از زمان تولد تا مرگ است و با یک هدف و آن اینکه کدام یک از ما انسان ها کدام یک بیشتر به مقام محمود می رسیم و هرکس نزدیکتر بشود برنده است . خداوند بزرگوار حیاتی را ازما می خواهد که با تقوا همراه باشد و تقوا یعنی اینکه چه چیزی را باید انجام بدهیم و چه چیز هایی را نباید انجام دهیم .
مدیرنظارت برحوزه های استان گفت: دونوع تقوا وجود دارد تقوای فردی و تقوای جریانی . تقوای فردی آن است که هرکسی آنچه را خود صلاح می داند بدان عمل می کند  که با همان اعمال خود در روز قیامت حساب می شود . اما تقوای جریانی یعنی آنچه را که اسلام برای حفظ امت اسلام رقم زده پاس بداریم و در اصل یعنی اینکه ولایت خدا را بپذیریم و هر آنچه را گفته انجام دهیم و خداوند متعال خود پیروی از ولایت را برای این قرار داده است و امروزه دشمن تمام سعی خود را در این قرار داده است تا اینکه ولایت پذیری را تضعیف کند . ما در زمانی قرار گرفته ایم که امت اسلامی از تقوای فردی عبور کرده و به تقوای جریانی رسیده است که نیاز به امام و رهبر دارد . و اگر امت اسلامی سکوت کرده بودبه خاطر پشت کردن به تقوای جریانی بوده است اما وعده ی خدا به وقوع پیوسته و قومی آمده اند که ولایت پذیری آنها مشهود است و به پا خاسته اند و تقوای جریانی را به پا کرده اند .
حجت الاسلام ممبینی در آخرافزودند: اگر ما میگوییم اشک ریختن برای امام حسین (ع) گناهان را پاک می کند به خاطر این است که که برای حفظ جریان امام حسین (ع) و حفظ آن که در اصل حفظ اسلام است گریه کرده است و آن امام معصوم برای حفظ تقوای جریانی تمام هستی خود را فدا نمود 

ارسال نظرات
پر بیننده ها