" گو به چوی"، بازی بومی محلی جوانان قدیم و جدید در روستای خراجی از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری است که با افزایش توان جسمی و روحی بازیکنان، مانع نفوذ مزدوران تهاجم فرهنگی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۱۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بازی بومی محلی "گو به چوی" نامی بسیار آشنا و جذاب برای نسل های قدیم و جوانان امروز روستا هاست که به واسطه فراهم بودن امکانات بسیار ساده اش بسیار مورد علاقه و خواست جوانان و حتی بسیاری از بزرگتر های روستایی است .

در این بازی که با یک توب بیس بال و یک چوب نسبتاً کوتاه انجام می گیرد تعداد ده نفر می توانند حضور داشته باشند و وقتی بازی شروع می شود به سرگرمی و تفرج آن هم افزوده می شود و بسیاری را برای سرگرمی جذب می کند و بسیار مفرح و شاد و پر تحرک نشان می دهد.

در این بازی کسی توپ را بالا می اندازد و بازیکن مقابل باید زیر توپ بزند و هر چه توپ از دسترس خارج تر باشد تحرک و برد تیم حریف هم بیشتر خواهد بود و کمتر بازنده خواهند بود. و اگر توپ سریع تر به دست حریفان برسد تیم مقابل نمی تواند دور خود را بزند و بوسیله تیم مقابل می سوزند و از سرگروهی خواهند افتاد .

این بازی در محل جنب پایگاه مقاومت بسیج شهداء خراجی هر روز توسط گروهی از جوانان روستا بر پا می باشد و برای اوقات فراغت بهترین سرگرمی است تا روزهای طولانی تابستان و ماه مبارک رمضان به افطار نزدیک شود.

بازی های بومی محلی علاوه بر ارتقای سطح آمادگی جسمانی و ایجاد روحیه نشاط و تعالی، صمیمیت بین بازیکنان را که اغلب نسل جوان و نوجوان هستند، افزایش می دهد.

در این بازی، خبری از تهاجم فرهنگی غرب و احتمال هک گوشی همراه با نرم افزارهای ساخت بیگانگان، وجود ندارد.

ارسال نظرات