حمیدرضا
برگزاری کلاس اخلاق در ماه رمضان/
نشست اخلاق كاركنان سپاه ناحيه ايلام در ماه رمضان باحضور كاركنان و مسئولين و فرماندهان در نمازخانه سپاه ناحيه ايلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۱۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاري بسيج، حجت الاسلام شمس الله جليليان مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام به بيان صحبت هايي در بركات ماه رمضان ، اظهار كرد: ماه رمضان، ماه خودسازي انسان و ماه آمرزش و استغفار از گناهان است و تاخير توبه در اين ماه كه فرصتي براي انسان مي باشد جايز نيست.

وي افزود: بهترين ماه است كه دعاهايمان در آن اجابت شود البته در جايي كه چيزي مدنظر ما هست اتفاق نمي افتد و آن حكمتي دارد و فقط خداوند از آن خبردارد.

حجت الاسلام جليليان بيان كرد: انسان براي خودسازي و توبه بايد اراده اين كار را داشته باشد واستغفار داراي شرايطي است كه كميل از امام علي(ع) پرسيد: تصديق از صميم قلب از خدا آمرزش بخواهد و تصميم به آمرزش گناه و در اين راه بايد گوشت هايي كه به حرام به تن انسان رويده را آب كند و مراحل سختي در پيش رو دارد تا خداوند توبه را قبول كند.

وي ادامه داد: تا آنجا كه انسان مي تواند حق الناس و حق الله را رعايت كند و ماه رمضلن بهترين موقع براي اين كارهاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) گفت: هيچ گاه توبه از گناه را به تاخير نيندازيد چون كه مرگ سريع به انسان مي رسد.

وی ادامه داد: لقمان حكيم مي فرمایند؛با عقب انداختن توبه، گناههان باعث تاريكي دلهای مومنان مي شود و توبه كردن براي انسان سخت مي شود، بعضي اوقات لقمه حرام قلب انسان را سياه مي كند و خواندن نماز براي انسان سخت مي شود.

شمس الله جلیلیان تصریح کرد:يكي دیگر هم مرگ ناگهاني انسان است که امكان دارد در جواني بميرد و دیگرفرصت جبران نداشته باشد. حتي مرگ براي اولياء خداوند هم بدون تاخير مي باشد.لقمان حكيم می فرمایند: اي فرزند تا هنگام مرگ گناهانت را جلو چشمانت قرار بده و از جبران آن ها غافل نشو و كارهاي نيكت را به فراموشي بسپار.

وي افزود: كارهاي خوبي كه بعضي ها انجام مي دهند اگرچه از روي اخلاص است ولی گفتن آن حتي از روي اخلاص ارزش آن را كاهش مي دهد ، بنابراين مهمترين كاري كه انسان بايد در زمان انجام كارخير انجام می دهد اين است كه آن را به فراموشي بسپارد چون كه خداوند پاداش آن را مي نويسد ولي گناهان بايد هميشه جلو چشم انسان باشد.


ارسال نظرات