رئیس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به 450 شهید از قشر اصناف و بازاریان گفت: از میان 4 هزار شهید استان یزد قشر اصناف بیشترین سهم را از میان اقشار دیگر در سال های دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۱۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس بسیج اصناف استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدندا، ضمن گرامیداشت یک تیرماه روز اصناف به نقش اصناف یزد دردو محور، پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف و بازاریان یزد در سال های انقلاب و جنگ تحمیلی با همکاری خود با روحانیت معظم همچون آیت الله صدوقی ، آیت الله خاتمی، آیت الله سید جواد مدرسی کارنامه زرینی به جای گذاشته اند.

حضور اصناف با محوریت علما

علی اصغر سلمانی گفت: بازاریان و اصناف یزد با محوریت علما علاوه بر کمک های نقدی در خطوط مقدم جبهه هم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

وی به بازخوانی خاطره ای از کتاب «چهار سوق ایثار» افزود: آقا سید جواد مدرسی برای جبهه کمک نقدی می خواستند، و خیلی از این بابت نگران بوده و دلهره داشتند اما وقتی با بازاریان در میان گذاشتند مبلغی خیلی بیشتر از نیاز آقا سید جواد از بازاریان جمع آوری شد.


خدمات اصناف در جبهه

سلمانی گفت: احداث نانوایی، حمام و کارخانه یخ در جبهه از دیگر خدمات اصناف یزدی در هشت سال دفاع مقدس است.

تقدیم 450 شهید بازاری به اسلام

رئیس بسیج اصناف استان یزد با اشاره به 450 شهید از قشر اصناف و بازاریان عنوان کرد: از میان 4 هزار شهید استان یزد قشر اصناف بیشترین سهم را از میان اقشار دیگر در سال های دفاع مقدس دارد.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به کنگره ده هزار شهید بازاری فرمودند:« اولین گروهی که به دعوت امام (ره) لبیک گفتند اصناف بوده اند لذا باید قدردان این عزیزا باشیم.

وظایف اصناف در جنگ فرهنگی و اقتصادی

سلمانی گفت: اصناف و بازاریان در این برهه از زمان امانت سنگینی به واسطه ارتباط نزدیک با مردم و متن جامعه وظیفه سنگینی  بر عهده دارند.

رئیس بسیج اصناف استان یزد فرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی، عدم فروش کالاهای قاچاق در راستای اقتصاد مقاومتی، رعایت شئونات اسلامی را از وظایف اصناف در مقوله جنگ نرم و جنگ اقتصادی عنوان کرد.

پیام شهدای اصناف به 5+1

وی گفت:شهید سید حسین دشتی شهید که شغلش لوله کشی بود در وصیت  نامه خود آورده است:« ای ام الفساد قرن، ای جنایت پیشه خائن! برو و به اربابت بگو که اینها (رزمندگان اسلام) وارثان خون حسین اند، اینان عاشقان شهادتند، اینان حامیان شان الله، کتابشان کلام الله، پیامبرشان رسول الله ، امامشام ثارالله، رهبرشان روح الله، سپاه شان جند الله و امت شان حزب الله است و با این مجموعه ای هرگز نمی توان مقابله کرد.» و این پیام شهدای اصناف به تیم 5+1 در بهبوهه مذاکرات است.


ملیات بر ارزش افزوده، کالای قاچاق، تعطیلی واحدهای تولیدی؛ از مشکلات اصناف

علی اصغر سلمانی مشکلات اصناف را در حال حاضر، مالیات بر ارزش افزوده و شیوه ناردست اجرای آن، کالای قاچاق و تعطیلی و نیمه تعطیل بودن واحد های تولید عنوان کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: مکالیات بر ارزش افزوده فقط به ضرر بازارین و اصناف متدین است؛ گاهی از مردم مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود اما هیچ گاه به حساب دولت نمی رود.

وی افزود: دولت باید جلوی ورود کالای قاچاق را از مرزهای ورودی بگیرد؛ زمانی که وارد بازار شد تقریبا مبارزه با آن غیر ممکن است.

سلمانی همچنین در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: مشکلات برخی از واحدهای تولیدی فقط با پرداخت مبلغ ناچیزی وام حل می شود.

شرط صدور پروانه کسب

رئیس بسیج اصناف استان یزد از اعطای پروانه کسب و تمدید آن در صورت گذراندن سه دوره کلاس فقه بازار خبر داد.

ارسال نظرات