خبرهای داغ:
مسئول دفترتایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

فلسفه ی روزه کسب تقوی الهی می باشد

مسئول دفترتایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: ماه رمضان احساس حضور روزه داران در درگاه الهی را افزون ساخته و سبب کسب تقوی الهی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۸۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، کلاس عقیدتی پایوران وطیفه سپاه بوکان بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در محل نمازخانه ستاد برگزار گردید.

حجت الاسلام علی مسلم با اشاره به آیه 183 سوره ی مبارکه بقره گفت: برای بعضی از مردم علی الخصوص جوانان سوال پیش می آید که منظور خداوند متعال از روزه گرفتن بندگان که باعث سختی کشیدن و افت ظاهری و جسمی روزه داران می شود چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که : خداوند مهربان فلسفه ی وجوب روزه را کسب تقوی الهی برای روزه گیرندگان عنوان فرموده است.

مسئول دفترتایید محتوای نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: علت اینکه روزه مقدمه تقوی می باشد این است که شخص روزه دار به مدت یک ماه و هر روز به مدت طولانی خود را در محضر خدای متعال احساس کرده و از طرفی چون از کارها و اعمال مادی و حیوانی مانند خوردن و آشامیدن دور شده و خود را در حد امکان از گناهان حفظ میکند لذا سبب تقویت ایمان فرد روزه دار می شود.

وی در پایان با برشمردن آثار روزه تصریح کرد: علاوه بر اثرات روحی ، معنوی و اخلاقی روزه اثرات مثبت پزشکی نیز در فرد روزه دار دارد بطوریکه روزه درمانی یکی از نسخه های پزشکان حتی غیر مسلمان می باشد.




ارسال نظرات