در دو ماهه ابتدای سال ۹۴ حدود ۱.۶ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۷۶.۷ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۳۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانک مرکزي خلاصه نتايج شاخص هاي ماهانه اقتصادي در ارديبهشت ماه سال جاري را منتشر کرد. نتايج به دست آمده از گزارش بانک مرکزي نشان مي دهد در ارديبهشت سال جاري ۷ شاخص «بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران»، «بهاي توليدکننده در ايران»، «بهاي کالاهاي صادراتي در ايران»، «بهاي کالاها و خدمات مصرفي در شهر تهران»، «دستمزد کارگران ساختماني در مناطق شهري ايران»، «مبلغ سفته و برات واخواست شده در شهر تهران» و «متوسط قيمت فروش يورو در بازار آزاد تهران» افزايش يافته است.

دستمزد کارگران ساختمانی

شاخص دستمزد کارگران ساختماني در ارديبهشت سال ۱۳۹۴ به عدد ۲۳۹.۲ رسيد که در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال ۱۳۹۳ به ترتيب ۱.۶ درصد و ۱۵.۹ درصد افزايش داشته است.

در اين ماه شاخص هاي دستمزد بنا و کارگر ساده ساختماني به ترتيب به اعداد ۲۱۸.۵ و ۲۳۷.۸ رسيد که نسبت به ماه قبل به ترتيب ۱ و ۱.۱  درصد و در مقايسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۳ به ترتيب ۱۲.۲ درصد و ۱۱.۱ درصد افزايش داشته است.

متوسط شاخص دستمزد کارگران ساختمانی در دو ماه اول سال ۹۴ به عدد ۲۳۷.۴ رسد که در مقایسه با سال قبل ۱۶.۷ درصد افزایش نشان می دهد. در دو ماه اول سال ۹۴ متوسط شاخص های دستمزد بنا و کارگر ساده ساختمانی به ترتیب به اعداد ۲۱۷.۴ و ۲۳۶.۵ بالغ شد که نسبت به دوره مشابه سال ۹۳ به ترتیب ۱۳.۱ درصد و ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

سفته و برات واخواست شده

براساس آمارهای بانک مرکزی در ارديبهشت ماه ۱۳۹۴ بالغ بر ۱۰۶.۵ ميليارد ريال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال ۱۳۹۳ به ترتيب ۵۷.۷ درصد و ۳.۶ درصد افزايش يافته است. همچنين در دو ماه اول سال حدود ۱۷۴.۱ ميليارد ريال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقايسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۳ معادل ۲۶.۴ درصد افزايش نشان مي دهد.

براساس اعلام بانک مرکزي طبق آمار شعبه واخواست دادگستري استان تهران در ارديبهشت ماه سال جاري بالغ بر ۰.۵ هزار برگ سفته و برات به مبلغي معادل ۲۳۰.۸ ميليارد ريال در شهر تهران واخواست شد.

در اين ماه شاخص هاي تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتيب به اعداد ۳۵.۰ . ۶۵.۷ رسيد که در مقايسه با ماه قبل از نظر تعداد ۴۹.۶ درصد کاهش و مبلغ ۵۸.۳ درصد افزايش و نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۳ به ترتيب ۸۵.۸ درصد و ۶۵.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنين شاخص متوسط مبلغ يک برگ سفته و برات واخواست شده در ارديبهشت ماه ۱۳۹۴ به عدد ۱۸۷.۹ رسيد. عدد شاخص مذکور در ارديبهشت ماه ۱۳۹۳ معادل ۷۷.۴ بوده است.

در دو ماه ابتدای سال ۹۴ حدود ۱.۶ هزار برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۳۷۶.۷ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شد. در این دوره متوسط شاخص های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۵۲.۳ و ۵۳.۶ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۶۲.۵ درصد و ۴۶.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دو ماه اول سال ۹۴ به عدد ۱۲۳.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در دوماه اول سال ۹۳ معادل ۵۵.۲ بوده است.

قیمت فروش سکه

در اردیبهشت ماه ۹۴ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم به ۹۴۷۱۹۳۶ ریال و با طرح جدید به ۹۴۸۷۷۳۲ ریال رسیید که در مقایسه با ماه قبل هر کدام ۰.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال ۹۳ به تریتب ۵.۳ درصد و ۵.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

در دو ماه اول سال ۹۴ متوسط قیت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم ۹۵۱۰۱۴۶ ریال و با طرح جدید ۹۵۲۹۲۴۱ ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال ۹۳ به ترتیب ۳.۳ درصد و ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

متوسط قیمت فروش دلار و یورو

در اردیبهشت ماه ۹۴ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۳۳۱۹ ریال و ۳۷۱۱۲ ریال بود که نسبت به ماه قبل، دلار ۰.۲ درصد کاهش و یورو ۲.۳ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۳، دلار ۱.۱ درصد افزایش و یورو ۱۸.۴ درصد کاهش داشته است.

در دو ماه اول سال ۹۴ متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو درر بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۳۳۳۴۴ ریال و ۳۶۷۲۹ ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل، دلار ۳.۹ درصد افزایش و یورو ۱۷.۱ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات