میلاد عرفان پور از انتخاب ۴۰ قطعه شعر برتر سروده شده برای شهدای غواص خبر داد و گفت:‌ این اشعار با همکاری شهرستان ادب و سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس به زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۱۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، چندی پیش گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس از انتشار مجموعه شعرهای سروده شده درباره شهدای غواص در قالب یک کتاب خبر داد. پس از آن موسسه شهرستان ادب نیز وارد میدان شده و قرار است با همکاری سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس این مهم به انجام رسد.

میلاد عرفان‌پور شاعر که کار گردآوری این اشعار زیر نظر او انجام می‌شود‌،  گفت:‌ قرار است بحث‌های تأمین محتوا و انتخاب اشعار و ویراستاری با موسسه شهرستان ادب باشد و سایر امور مربوط به چاپ کتاب بر عهده سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس.

وی ادامه داد: اکنون حجم عمده‌ای از اشعار انتخاب شده و در دست ویرایش و آماده سازی برای چاپ است، قرار است گزیده‌ای از بهترین اشعار که از لحاظ کیفی در سطح قابل قبولی هستند،‌ را منتشر کنیم،‌ تاکنون بیش از 200 شعر از شاعران مختلف کشور درباره شهدای غواص سروده شده است‌، که قرار است ما 30 یا 40 شعر برتر را منتشر کنیم.

عرفان‌پور تصریح کرد: در انتخاب اشعار صرفاً به کیفیت توجه کردیم،‌ خوشبختانه شعرهای بسیار خوبی از شاعران جوان و گمنام  تاکنون سروده شده است. البته در روزهای آتی نیز فراخوانی خواهیم داد تا اگر شاعرانی هستند که شعر سروده شده دارند که تاکنون در فضای مجازی منتشر نشده است،‌ ارسال کنند و ما مطمئن شویم شعری از قلم نیفتاده باشد.

پس از انتشار خبر تفحص 170 شهید غواص دست بسته در رسانه‌ها جامعه شعرای کشور نخستین واکنش‌ها را با انتشار سروده‌های خود در فضای مجازی نسبت به این موضوع نشان دادند‌، تاکنون بالغ بر 200 قطعه شعر از شعرای جوان و پیشکسوت درباره شهدای غواص در فضای مجازی منتشر شده است.

ارسال نظرات