۸۰ درصد فرهنگیان خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم رشت در مجلس تأکید کرد که ۸۰ درصد فرهنگیان کشور خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۰۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش، به‌عنوان اولین موافق استیضاح علی اصغر فانی در صحن علنی اظهار داشت: استیضاح فانی در جهت حمایت از یک‌میلیون فرهنگی و 13میلیون دانش‌آموز است و هیچ‌گونه شائبه سیاسی و فراکسیونی در این استیضاح دخیل نیست.

وی افزود: 80 درصد فرهنگیان کشور خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند؛ امروز فرهنگیان دغدغه امکانات آموزشی، رفاهی، منزلت اجتماعی و مسائل معیشتی و اقتصادی دارند بنابراین به‌خلاف تلاش عده‌ای که سعی دارند موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را صرفاً به بحث ارتقای حقوق فرهنگیان ربط دهند، بدانند این بحث تنها یکی از محورهای استیضاح است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سفره فرهنگیان بیش از 14 درصد رشد نداشته است، گفت: آیا شما در آموزش و پرورش توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نکردن از افراد خسته و بی‌انگیزه در آموزش و پرورش را گوش کردید؟ زمانی که شما وزارتخانه را تحویل گرفتید 18 بازنشسته در آن سمت داشتند در حالی که امروز این میزان به 95 نفر رسیده است. لذا جای سؤال است که آیا این 95 نفر در آموزش و پرورش کار می‌کنند؟ خیر! فقط ستاد انتخابات تشکیل دادند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به پاداش 400 میلیونی مدیران از صندوق فرهنگیان تصریح کرد: بعضی از مدیران آموزش و پرورش از پولی که از صندوق فرهنگیان تأمین کرده‌اند، ماشین‌های آخرین مدل سوار می‌شوند و کسی که امروز این صندوق را مدیریت می‌کند یک زمان برادر خودش را رئیس صندوق کرده بود.

وی بیمه فرهنگیان را یکی دیگر از مشکلات عملکرد فانی برشمرد و خطاب به فانی تأکید کرد: چند درصد انتصاب شما از میان متحصنان سال‌های قبل صورت گرفته است؛ بسیاری از تشکل‌های غیرقانونی را در رأس کنترل انتصابات قرار دادید.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید براینکه فانی نمی‌‌تواند حق و حقوق فرهنگیان را از دولت بگیرد، گفت: ارتقای رتبه‌بندی یعنی ارتقای شغلی نه توزیع پول؛ رتبه‌بندی یک فرایند است و اینکه شما اجرا می‌‌کنید قانون خدمات کشوری است نه رتبه‌بندی.

ارسال نظرات