عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: تأمین هزینه نصب درهای ایمنی در مترو از طریق بی.او.تی و تبلیغات، در حقیقت واگذاری منبع درآمدزایی است.
کد خبر: ۸۵۳۱۳۹۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، معصومه آباد درباره نصب درهای بازشو ایمنی در ایستگاه‌های مترو، با اشاره به اینکه قطارهای سه نسل قبلی برای استفاده از درهای پی اس دی قابل استفاده نیست، اظهار داشت: بد است که سازمان تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بر اساس پشتوانه‌های مطالعاتی توضیحاتی میان اعضای شورا ارائه کند اما به دلیل اینکه با نظرات ما موافق نیست بگوییم عدد سازی شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که شهرداری موظف به اجرای مصوبات است و برای آن فرقی ندارد که موضوعی به تصویب برسد یا خیر اما باید برای هر پروژه اولویت بندی کند و هزینه فایده آن را بسنجد.  آنچه درباره رویکرد اجتماعی موضوع درهای ایمنی یا همان پی اس دی مبنی بر جلوگیری از حوادث احتمالی مانند خودکشی مطرح است در اولویت آخر قرار دارد.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: اهمیت استفاده از درهای ایمنی در سکوهای مترو کمتر از به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی بیشتر نیست، متأسفانه در اثر ناکارآمدی تجهیزات آتش نشانی بسیاری از افراد جان خود را از دست می دهند، تعداد جان باختگان در این حوادث بیشتر است یا کسانی که در ریل راه آهن اقدام به خودکشی می کنند؟ 

وی با بیان اینکه برخی افراد رفتارهای دوگانه دارند و می خواهند امور با سلیقه خودشان پیش برود، گفت: برخی اعضای شورای شهر بر این باور هستند تأمین هزینه نصب درهای ایمنی در مترو از طریق بی.او.تی (‌ساخت، بهره‌برداری و واگذاری پروژه) انجام شود و طرف قرارداد هزینه‌های خود را از طریق تبلیغات تأمین کند اما با این کار عملا پرداخت پول به صورت غیر مستقیم صورت می‌گیرد چرا که در حقیقت منبع درآمدزایی واگذار شده است.

آباد گفت: نظر کارشناسی یک سازمان باید برایمان ارجح باشد چراکه همه ما در همه موضوعات صاحب نظر  نیستیم.

ارسال نظرات