خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قروه با بیان اینکه تا انسان سختی نکشد رشد نمی‌کند، گفت: اغلب والدین سعی می‌کنند فرزندانشان سختی‌های زندگی را لمس نکنند در حالیکه این کار اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری آنها را نابود می‌کند.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۸۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، حجت السلام حمزه‌پور از اساتید حوزه علمیه قروه در جلسه اخلاق که با موضوع سختی‌های زندگی در سپاه ناحیه رزن برگزار شد با اشاره به آیه 4 سوره بلد اظهار داشت: خداوند در این آیه به صراحت بیان می‌دارد ما انسان را در سختی‌ها آفریدیم و این قانون خداست بنابراین تا انسان سختی نکشد رشد نمی‌کند.

وی گفت: همه مردم به دنبال چیزی به نام رفاه مطلق می‌گردند که خداوند آن را نیافریده است و اگر قرار بود رفاهی در کار باشد اولویت اول با ائمه اطهار و پیامبران(ع) بود در حالی که آن بزرگواران نیز در رنج و سختی زندگی می کردند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: همه افراد به نوعی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند حال ممکن است برای عده‌ای کم یا برای عده‌ای زیادتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به این قانون خدا اعتقاد داشته باشند تمام مشکلات زندگی را به راحتی حل خواهند کرد و قناعت را سرلوحه زندگی خود قرار داده و آرامش روانی بیشتری خواهند داشت.

حمزه‌پور انتقادی نیز به تربیت فرزندان امروزی داشت و گفت: اغلب پدر و مادرها سعی می‌کنند فرزندانشان سختی‌های زندگی را لمس نکنند در حالیکه این کار بسیار اشتباهی است چراکه آنها رفاه زده شده و اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری آنها نابود خواهد شد و این فرزندانی که قرار است مدیران و آینده سازان کشور باشند برای کشور غیرمفید خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات