نشست مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه و مطبوعات در دومین روز از هفته قوه قضاییه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۷۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

صبح امروز مسئول ارشد قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه درگفتگو با اصحاب رسانه استان مطرح کرد :

مهمترین رسالت رسانه ها افزایش آگاهی بخشی حقوقی مردم است

جرائم خشن در کهگیلویه و بویر احمد معرفی شدند

فرهنگ و فرهنگ سازی مشکل اساسی در استان

کمیته ویژه زمین خواری در دادگستری استان تشکیل شد

پرونده شهردار اسبق در فرایند دادرسی قرار دارد

قوه قضائیه پاسخگوی اهانت عفت مرعشی

مزارعی در این نشست با تسلیت سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی کشور شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ یار باوفایش اظهار داشت: شهید بهشتی برای اسلامی کردن دستگاه قضایی تلاش بسیار زیادی کرد تا توانست سیستم قضایی اسلامی را در جمهوری اسلامی مستقر کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به رویکرد خود و همکارانش در دستگاه قضایی استان افزود: تعامل با رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود که رسانه‌ها در این بین نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

در این نشست هر یک از مسئولان عضو شورای قضایی استان در خصوص وضعیت موجود دستگاه خود و نیازهای این دستگاه و مشکلات و نقاط ضعف و قوتی که وجود دارد مطالبی را بیان کردند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ارتقای فرهنگ و افزایش آگاهی بخشی حقوقی مردم را مهمترین رسالت رسانه ها عنوان کرد و گفت :نظارت مستمر بر فعالیت سایر دستگاه ها برای سالم سازی ،اجرای مر قانون ،کشف جرم ،ایجاد امنیت و برخورد شدید با جرائم خشن در استان از جمله اهداف دستگاه قضا در استان می باشد .

وی ایجاد امنیت را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی دانست و با بیان اینکه استان ما یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: درست است که در استان جرائم خشن به آن صورت نداریم اما کمترین جرم در حوزه جرائم خشن هم برای استان ما زیاد است، به همین خاطر باید کاری کنیم که همین کمترین‌ها هم اتفاق نیفتد.

مزارعی به برخی از جرائم خشن در این استان از جمله نزاع‌های دسته‌جمعی، زورگیری، تجاوز به عنف و حمل سلاح اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های اصولی ما در این دوره برخورد قاطع با چنین جرائمی است که یک قاضی برای چنین جرائمی گمارده‌ایم که پرونده‌های این چنینی را مدیریت کند و حکم مقتضی صادر و در کمترین زمان ممکن اجرا شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه همه مشکلات استان در بحث فرهنگ است گفت : تنگ نظری نسبت به رسانه ها شاکله اصلی مشکل فرهنگی حاکم بر استان است .

رئیس دستگاه قضا در ادامه ابراز داشت با تنگ نظری استان را به عقب می رانیم و این دفع جاذبه است

وی همچنین تاکید کرد :کمیته ویژه ای در بحث زمین خواری در استان شکل گرفته و با قاطعیت تمام و کمترین اغماض با متخلفین برخورد خواهیم کرد .

رئیس کل دادگستری گفت:با دارندگان سلاح حتی اسلحه های مجاز که ملاء عام مانند عروسی ها سبب ایجاد نا امنی شوندبرخورد خواهد شد .

مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نوع برخوردی که دستگاه قضایی با مردم دارد، اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای اینکه حق و حقوق مردم را حفظ و صیانت کند باید همه حرف‌های آن‌ها را بشنود تا ریزترین حرف‌ها و مکاتبات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد، در حالی که در دستگاه‌های دیگر نیازی به این کار نیست.

غلامرضا مزارعی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در خصوص شایعات وجود پرونده اختلاس شهردار اسبق یاسوج  در آن دستگاه گفت : پرونده شهردار اسبق در فرایند دادرسی قرار دارد و با توجه به حفظ حریم افراد قبل از کامل شدن فرایند نمی توانم در این رابطه نظری دهم .

وی همچنین در خصوص صحبت اخیر عفت مرعشی در خصوص پرونده مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران گفت : مسئولان قوه قضائیه پاسخگوی اهانت وی می باشند و با قاطعیت ابراز داشت  :قوه قضائیه وابسته به هیچ شخص و گروهی نبوده و با آقازاده های متخلف برخورد و با کسی تعارف ندارد.

ارسال نظرات