خبرهای داغ:
امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: وجوب امر به معروف مورد توافق همه فقها است و همه فقها ثابت کرده اند که امر به معروف و نهی از منکر واجب بوده و از ضروریات دین است.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۸۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش بسیج، حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه شهر الوند در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وجوب امر به معروف مورد توافق همه فقها است و همه فقها ثابت کرده‌اند که امربه معروف و نهی از منکر واجب بوده و از ضروریات دین است.

وی خاطر نشان کرد: هر حکمی را که همه فقهای مسلمین آن را قبول داشته باشند، واجب است  که این وجوب هم عقلی است و هم شرعی، چنان که هر حکمی را که فقها بدهند حکم اسلام است چرا که مطالب را از منابع قرآنی و کتب اربعه استخراج می کنند.

طهماسبی یادآورشد: هیچ مجموعه ای قادر به ادامه حیات و اجرای ارزش هایش و جلوگیری از ضد معروفهایش  را بدون امر به معروف و نهی از منکر، ندارد.

امام جمعه شهر الوند به واجب عینی و کفای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: واجب عینی، واجبی است که بر همه مکلفین واجب است و بدون انجام همه مکلفین محقق نمی شود و واجب کفایی هم مثل واجب عینی ابتدا بر همه واجب است  و با انجام دادن دیگران از بقیه ساقط می شود.

وی افزود: عده ای امر به معروف و نهی از منکر واجب عینی دانسته و عده ای هم واجب کفایی می دانند ولی اکثریت معتقد به  واجب کفایی بودن امر به معروف و نهی از منکر دارند و تنفر قلبی و تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر را واجب عینی می دانند.

طهماسبی در خاتمه ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر «سبیل الا نبیاء  و منهاج الصّلحا و فریضه العظیم» است زیرا بوسیله این فریضه همه واجبات احیاء و انجام می شود.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها