خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: شرکت در جلسات معنوی و اخلاقی چون محافل انس با قرآن، روح خفته انسان را بیدار و قلب او را پاک و صاف می نماید.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۳۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، صبح امروزهمایش بصرتی و اخلاقی با محوریت ماه مبارک رمضان و با حضور فرماندهان، مسئولین و پایوران سپاه استان در حسینیه شهید مطهری سپاه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برادران استاد اخلاق در زمینه لزوم توجه به مقوله پرهیز از اسراف گرایی خاطرنشان کرد: اگر هرکدام از ما روزانه از به هدر رفتن یک دانه برنج جلوگیری نماید، سالانه هزاران تن برنج در کل کشور صرفه جویی می گردد که می توان تعداد زیادی از فقرا را بی نیاز نمود.

وی ادامه داد: از همین رو اهل بیت (ع) تأکید دارند که غذایی که از ظرف غذا به روی سفره ریخته شده است را نیز لازم است مصرف نماییم و حتی المقدور از هدر رفت نعمات الهی جلوگیری نمائیم.

وی با اشاره به برکات شرکت در جلسات معنوی چون محافل انس با قرآن متذکر شد: امام علی(ع) می‌فرمایند : (( مردمانی را میبینی که مرگ جسدهایشان را مهم می‌شمارند حال آن که به مرگ قلب زندگان بی توجه هستند)). امروزه نیز شاهد آن هستیم که کسی به فکر دل های مرده نیست و همه درگیر روابط روزمره شده اند و تنها همین جلسات معنوی است که می تواند قلوب انسان ها را صیقلی کند.

برادران ادامه داد: روح ما به برگزاری چنین جلساتیکه با محورمعنویت و اخلاق برگزار می‌گردد نیاز دارد که این امراختصاص به مسلمانان ندارد، کسی که در جلسات معنوی شرکت می نماید کمتر در تیررس انحرافات و معضلات فردی و اجتماعی قرار می گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد: انسان فطرتا نیاز به موعظه دارد همان گونه که پیامبر اکرم (ص) به اباذر می‌فرمود: مرا موعظه کن چراکه در شنیدن خواص و مزایایی وجود دارد که در دانستن نیست و از همین روست که شرکت در جلسات معنوی و اخلاقی چون محافل انس با قرآن، روح خفته انسان را بیدار و قلب او را پاک و صاف می نماید.

 

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها