خبرهای داغ:

عقب نشینی از حقوق هسته ای نوعی امتیاز دادن به دشمن است

آنچه که آمریکا در طی 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نتوانست به آن دست پیدا کند؛ از طریق مذاکرات هسته ای و با اعمال سیاست های مزّورانه خود در پی تحقق آن است.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۳۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

ابوالقاسم احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: ورود جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات برای اثبات صلح آمیز بودن تاسیسات هسته ای خویش، خلع سلاح هسته ای سایر کشورها و دفاع از حق مسلم ملت ایران در برخورداری از فن آوری صلح آمیز هسته ای بود اما طرف مقابل دنبال محروم ساختن ایران از حق مسلم خویش است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت و تئوری پردازان سیاست خارجه ما فکر می کنند با ادامه مذاکرات، طرف غربی که دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند؛ کوتاه خواهند آمد اما متاسفانه تا به امروز با هر عقب نشینی ایران توقعات و انتظارات آنان بیشتر شده و بهانه تراشی می کنند.


دولت از مذاکرات بهره برداری سیاسی و انتخاباتی نکند

وی افزود: ادامه مذاکرات توسط طرف ایران با وجود زیاده خواهی های طرف مقابل ناشی از حس اعتمادی است که متاسفانه تیم مذاکره کننده ما به دشمنان دارند. در حالی که آنان تا امروز ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دولتمردان ما فکر می کنند با انجام توافق طرف مقابل کوتاه می آید، تحریم ها برداشته خواهد شد و حل مشکلات و شکوفایی اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت؛ در حالی که هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد و او را خیر خواه خود دانست.

احمدی با تاکید بر اینکه خلف وعده ها و فریب کاری دشمن کاملا مشهود است، عنوان کرد: دولت به دنبال این است که با حل این مسائل بهره برداری سیاسی، انتخاباتی و جناحی از مذاکرات داشته باشد.


اصول انقلاب اسلامی ایران با اصول آمریکایی سازگاری ندارد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تا کنون اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بر انعکاس جزئیات اخبار مذاکرات به ملت کوتاهی کرده اند، گفت: در طی مذاکرات و اقدامات صورت گرفته خصوصا اقدام مشترک آذر ماه سال 1393 طرف ایرانی تعهداتی را پذیرفتند که اگر موشکافی و درست تبیین شوند با اصول انقلابی و استقلال ملت آزادی خواه و انقلابی ایران سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: در حالی که ما طبق اقدام مشترک به تمام تعهدات خود عمل کرده و تاسیسات هسته ای را محدود و متوقف ساخته ایم ولی طرف غربی به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است؛ برای همین سعی می شود جزئیات برای ملت بازگو نشود تا بتوانند مذاکرات را به سر انجام برسانند.


انتظار مساعدت از دشمن، بسیار ساده لوحانه است

وی متذکرشد: تمرکز قوای دولتی و امید بخشی به ملت از مذاکرات برای حل مشکلات اقتصادی و نشان دادن وجه ایران در عرصه بین الملل چه در داخل و چه در عرصه بین الملل هیچ نتیجه مثبتی در پی نداشته و نخواهد داشت.

احمدی با بیان اینکه بارها امام خامنه ای(حفظه الله) تاکید کرده اند حل مشکلات اقتصادی و مسائل کشور را به مذاکرات پیوند نزنید، گفت: متاسفانه برخلاف این تدبیر معظم له عمل می شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از دشمن انتظار مساعدت داشتن نشانه ساده لوحی است، افزود: این دید دولتمردان که حل مشکلات کشور در نتیجه توافق با آمریکا بسیار ساده لوحانه است زیرا تجربه تاریخی سایر کشورها خلاف این امر را ثابت می کند و از طرفی آمریکا دشمن شماره یک نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عقب نشینی از حقوق هسته ای نوعی امتیاز دادن به دشمن است
بیان کرد: آنچه که آمریکا در طی این 36 سال پس از پیروزی انقلاب نتوانست به آن برسد از طریق مذاکرات و سیاست های مزّورانه خود در پی تحقق آن است.


وی متذکرشد: در مذاکرات هسته ای اگر دولتمردان ما توانستند خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام عظمای ولایت را رعایت و با اجرایی کردن منویات امام خامنه ای در خصوص اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی گام بردارند؛ مشکلات اقتصادی و سیاسی حتما حل خواهد شد.


حل مشکلات معیشتی با حفظ عزت و مصلحت خواسته ملت از دولت است

کارشناس مسائل سیاسی متذکرشد: اگر همدلی و همزبانی به طرز صحیح اجرا شود و دولتمردان خواسته های ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی را که همان تدابیرامام خامنه ای است؛ پیگیری کنند به گونه ای که دولت از پشتیبانی و حمایت مردمی برخوردار شود، در همه صحنه ها موفق خواهد بود.

احمدی ادامه داد: همانطور که مردم از دولتمردان پشتیبانی و حمایت می کنند انتظار این است که آنان هم دنبال حل مشکلات معیشتی مردم با حفظ عزت، مصلحت و حکمت باشند که این سبب همدلی و همزبانی دولت و ملت در ندادن تمکین به زیاده خواهی های طرف مقابل در مذاکرات هسته ای می شود.

وی با بیان اینکههمدلی وهمزبانی دولت و ملت سبب عبور کشور از شرایط دشوار اقتصادی ناشی از فشار تحریم ها با حفظ اصول، عزت و استقلال می شود، عنوان کرد: همدلی وهمزبانی دولت و ملت در برگزاری دو انتخابات پیش رو طبق موازین اسلامی و قانونی ضروری است.

احمدی تاکید کرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت در بسیج تمامی ظرفیت ها و نیروهای داخل در راستای نگاه به درون و مقاوم سازی کشور و در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی در سایه همدلی و همکاری بین دولت و ملت و هم افزایی استعداد نیروهای داخل و توجه به آن بسیار مهم و حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دولت و ملت بصورت امت واحده برای حل مشکلات درونی و مقابله با تهدیدها و توطئه های دشمنان بیرونی تمام توان خود را متمرکز کنند تا نصرت الهی شامل حالشان شده و مثل سنوات قبل دشمن را ناکام و پیروزی را برای اسلام و مسلمین رقم بزنند.


رهنمودهای امام خامنه ای بر اساس عمق شناخت ایشان از دشمن است

وی اشاره به سخنان امام خامنه ای در خصوص مذاکرات هسته ای، گفت: بر طبق فرمایش ایشان مبنی بر خوش بین نبودن به مذاکرات با توجه به شناخت عمیق معظم له از امریکا و کشورهای غربی طرف مقابل ما و اشرافیت کامل ایشان بر همه مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی بیان شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات، یادآور شد: تا به امروز که حدود دو سال از انجام مذاکرات توسط این دولت با طرف های غربی می گذرد روند انجام مذاکرات و خلف وعده های آمریکا و سایر کشورها و توقعات روز افزون آنان حاکی از درایت های امام خامنه ای است.


دولتمران شعار اطاعت از ولایت سر می دهند اما به آن عمل نمی کنند

احمدی با بیان اینکه دولتمردان شعار تبعیت از ولایت می دهند ولی در عمل کوتاهی می کنند، تصریح کرد: تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بسیار حساب شده و خنثی کننده اقدامات و توطئه های دشمنان است آنطور که شایسته و حق مطلب است مورد توجه دولتمردان قرار نمی گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آنطور که از روند مذاکرات و مسائل مطرح شده بر می آید متاسفانه بعضی از خطوط قرمز رعایت نشده و طرف مقابل در طی مذاکرات و گفتگوها توانسته با جلوگیری و فریبکاری خواسته های خودش را در متون تفاهم شده بگنجاند و با بکار بردن مفاهیم چند پهلو به نفع خود تحلیل و تفسیر کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها