خبرهای داغ:
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداری:

کارشناسان فضای سبز قزوین ، ضابط خاص قوه قضائیه شدند

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداری عنوان کرد: 39 نفر از کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین، ضابط خاص قوه قضاییه شدند.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،به موجب لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و به منظور جلوگیری از هر گونه تخریب و آسیب رساندن به فضای سبز ، 39 نفر از کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین، ضابط خاص قوه قضاییه شدند.

سيد مهدی كاظمی ، مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز قزوين در اين رابطه گفت: طبق ماده 1 لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها،قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر،میادین ، بزرگراهها ، بوستان ها ، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع بوده و در صورت بروز هر گونه آسيبي به درختان، مطابق با قانون حفظ و گسترش فضاي سبز با فرد يا ارگان خاطي برخورد خواهد شد.

كاظمي افزود: دراین راستا 39 نفرازکارشناسان این سازمان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه، ضابط خاص قوه قضاییه شدند.

مديرعامل سازمان پارك ها يادآورشد: کارشناس ضابط درصورت مشاهده هر گونه تخریب یا قطع درخت موظف می باشند ، ضمن تذکر شفاهی به عامل یا عوامل ، بلافاصله گزارش کتبی آن را جهت بررسی و پیگرد قانونی به دبیر کمیسیون ماده 7 ارایه نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در صورتي كه فرد يا افرادي بدون كسب مجوز و رعايت موارد قانوني اقدام به قطع درخت نمايند طبق ماده يك قانون حفظ و گسترش فضاي سبز با آنان برخورد خواهد شد. البته در صورت نياز به قطع درخت در محلي كه موجب اشكال در رفت و آمد، تداخل در شبكه برق و غيره باشد، تنها به تشخيص كارشناس كميسيون ماده 7 شهرداری و اخذ مجوز لازم آن هم توسط اكيپ ويژه قابل اقدام است.

 

1006/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها