به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی نوید ادهم با اشاره به برگزاری نهصد و سیزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در ابتدای جلسه،اعضای شورا نکاتی را به عنوان پیش از دستور مطرح کردند از جمله اینکه بر اساس آخرین پژوهشی که در زمینه ارزشیابی توصیفی منتشر شده است،این روش و دانشآموزان مشمول از نظر آموزشی و بهداشت روانی از شرایط بهتری نسبت به سایر دانشآموزان برخوردارند.
وی افزود:در این پژوهش باردیگر بر اثربخشی ارزشیابی توصیفی تاکید شد و این ابهام که این روش باعث کم سوادی دانشآموزان میشود را منتفی دانست.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اداکه داد: موضوع دیگری که در جلسه اخیر این شورا بررسی شد نظر اعضا درخصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش بود و اعضای شورای عالی با توجه به ضرورت ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین،استیضاح را به صلاح آموزش و پرورش ندانستند.
نوید ادهم بیان کرد: پس از طرح این مباحث،دستورکار شورا درخصوص بررسی آئین نامه گروههای آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و چند ماده تصویب شد که براساس یکی از مواد در زمینه قلمرو فعالیت گروههای آموزشی، این گروهها میتوانند در زمینه نقد و بررسی کتابهای درسی، توانمندسازی معلمان برای تدریس بهتر و اجرای مطلوب برنامههای درسی و نظارت بر عملکرد،مشارکت در طرح سنجش صلاحیت حرفهای معلمان، همکاری در انتخاب معلمان نمونه، مشارکت در برنامه ریزی و اجرای جشنوارههای علمی،پژوهشی،فرهنگی و مهارتی و همکاری با دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی و نظایر آن فعالیت داشته باشند.