عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر جبهه نرم دشمن علیه ایران است، گفت: باید از روش‌های مدرن و غیرمستقیم جهت پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۹۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدعلی بشارتی   اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جهات مختلف و از سمت و سوی متفاوت جبهه گسترده‌ای علیه ایران باز کرده و همیشه چشم طمع به میهن اسلامی ما داشته‌اند. موضوع مواد مخدر یکی از جبهه‌های نرم علیه ایران است که عزم ملی و همگانی جهت مبارزه با آن را می‌طلبد.

وزیر سابق کشور بيان كرد: مبارزه با مواد مخدر همیشه در دستور کار مسئولان بوده ولی دشمنان هم در این رابطه دست از کار نکشیده و جنگی نرم علیه ایران را انجام داده‌اند. جنگ مواد مخدر جبهه سخت فرسایشی و خطرناکي دارد و همه باید نسبت به آن هوشیار باشند.

وی ادامه داد: جنگ نرم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روانی از مسائلی است که دشمن از طریق آن علیه ملت ایران جبهه باز کرده است برخی از این موارد از جنگ نظامی خطرناک‌تر است. برای جنگ نظامی همه بالقوه بسیج شدند و برای جنگ نرم هم بسيج همه مردم و دستگاه‌ها لازم است تا همکاری و مشارکت كنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در سال 67 آتش بس بین میهن اسلامی ما و عراق برقرار شد و پس از هشت سال جنگ تمام شد، افزود: بلافاصله منافقین از غرب وارد شده و قصد ایجاد مشکلات فراوانی داشتند ولی مردم بسیج شدند. به جبهه رفتند و با عملیات مرصاد علیه آنها مقابله کردند.

مکانیزه شدن خط تولید تولید تریاک پس از حضور نیروهای ناتو در افغانستان
بشارتی با اشاره به حضور نیروهای ناتو در افغانستان تصریح کرد: قبل از اینکه آمریکایی‌ها وارد خاک افغانستان شوند، تولید مواد مخدر در این کشور کمتر از 50 تن در سال بود و آنها اعلام کردند؛ خط تولید تریاک را از بین می برند و به جای آن گندم کاری انجام می‌دهند ولی نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه خط تولید تریاک به 1000 تن در سال تجاوز کرد. همچنین بذر اصلاح شده تریاک و مکانیزه شدن خط تولید در اختیار آنان قرار گرفت.

وزیر سابق کشور با بیان اینکه ایران 950 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد، گفت: اگرچه بخشی از این مواد از طریق سوداگران از مرزهای غربی ما به ترکیه و اروپا ترانزیت می‌شود ولی عمده آن در کشور ما رسوب و خانواده‌های ایرانی را گرفتار بلیه شوم اعتیاد و مواد مخدر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شعار آمریکایی‌ها در مبارزه با مواد مخدر برای عوام جالب بود. آنها مدعی بودند؛ ما می خواهیم تولید تریاک را در افغانستان از بین ببریم. ولی نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه رو شد.

بشارتی با بیان اینکه کمتر مواد مخدر از افغانستان به آمریکا راه می‌یابد، افزود: دشمنان ترجیح می‌دهند ایرانی‌ها درگیر معضل مواد مخدر باشند و گرفتار این معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهایی همچون هلند، فرانسه، نروژ و انگلیس سالن‌هایی ایجاد کرده که معتادان ته خطی در آنجا مواد مصرف کنند و بیرون و فضای جامعه این مواد راه نیابد، اضافه کرد: ایران هزینه‌های مالی و جانی زیادی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح ملی و بین‌المللی می‌دهد ولی همچنان تعداد زیادی درگیر معضل اعتیاد به مواد مخدر هستند.

وزیر سابق کشور گفت: حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان داریم و این مساله سبب شده تا با مواد مخدر جنگ سخت و دشوار داشته باشیم. مجروحان و مصدومان این جنگ با مواد، جوانان هستند که لازم است با استفاده از روش‌های جدید و مدرن آنها را از این معضل دور کرد و مصون نگه داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باید انگیزه ابتلا به اعتیاد مواد مخدر را کاهش داد و از روش‌های مدرن و تکنیک‌های صحیح، معتادان را که بیمار هستند، درمان کرد.

وی در پایان گفت: معتقدم روش تبلیغ غیر مستقیم جهت آگاهسازی مردم و جوانان از طریق نمایش فیلم و سریال یکی از روش‌های مناسب و تاثیر گذار جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است .
ارسال نظرات