معاون اسبق وزارت بهداشت ابراز نگرانی کرد

"آموزش کشور" در حال "درجازدن" از برنامه‌های مرجعیت علمی ایران در جهان

معاون اسبق وزارت بهداشت نسبت به روند کُند مرجعیت علمی ایران در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت‌:در حوزه‌های آموزش برای رسیدن به مرجعیت علمی در دنیا به هیچ عنوان خوب عمل نشده است.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۷۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین نشست مرجعیت علمی در حوزه سلامت در تاریخ خرداد امسال در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد که یکی از برنامه‌های این نشست دعوت از الگوهای موفق داخلی مرجعیت علمی از جمله مسئولان موسسه رویان و همچنین ارائه تجارب موفق پروفسور ناصر سیم فروش در حوزه پیوند کلیه و موارد دیگر بود.

در این راستا بهرام عین اللهی مسئول کنونی انجمن آموزش علوم پزشکی ایران درباره وضعیت پیش روی مرجعیت علمی ایران در جهان و ارزیابی سرعت رسیدن به اهدافی که رهبر معظم انقلاب برای این امر تعیین کردند،  عنوان کرد: نشست مرجعیت علمی ایران هر یکی-دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که این دوره نیز دومین دوره آن بود، کارهای ما نیز در حد اقدام نیست بلکه در قالب برنامه تدوین می‌شود، براین اساس برنامه‌ها در انجمن تهیه می‌شود تا مرجعیت علمی کشور را براساس راه‌های که برای این مسئله وجود دارد، روبه جلو پیش رود.

معاون اسبق وزارت بهداشت و مسئول کنونی انجمن آموزش علوم پزشکی ایران درباره سرعت برنامه‌ها برای رسیدن ایران به مرجعیت علمی دنیا خاطرنشان کرد: متاسفانه سرعت مرجعیت علمی ایران در حوزه آموزش خوب نبوده است، ان شاا... در آینده بهبود یابد.

رقبای ایران در کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا

در این رابطه چندی قبل نیز عین اللهی معاون اسبق وزارت بهداشت در زمینه نگرانی بیش از 4 هزار عضو هیأت علمی که در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اُفت علمی کشور هشدار دادند و اینکه آیا با روند کنونی تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رسیدن به مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا در زمان تعیین شده امکانپذیر خواهد بود، عنوان کرده بود که تحلیل و ارزشیابی این امر با مسئولان اجرایی است ولی در حوزه سلامت برای تحقق این مسئله باید شاخص‌های علوم پایه و بالین به همدیگر نزدیک‌تر شود وگرنه تحقق مرجعیت علمی ایران تحت شعاع قرار می‌گیرد.

معاون اسبق وزارت بهداشت درباره رقبای ایران برای کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا نیز بیان کرده بود که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا هم اکنون مرجع علمی هستند ولی در کشورهای در حال توسعه یافته می‌توان به کره و ژاپن اشاره کرد که البته در منطقه نیز ترکیه بسیار تلاش می‌کند که مرجعیت علمی منطقه را بدست آورد.

 انجمن آموزش علوم پزشکی ایران نهادی علمی، مستقل، مبتنی بر دانش و مردم نهاد است که جهت فعالیت در حوزه دانش علوم پزشکی با همت و تلاش فراوان جمعی از اساتید و متخصصان و دانشجویان رشته‌های پزشکی و آموزش پزشکی در سال 1386 تأسیس شده است و در حال حاضر در چارچوب اهداف و موضوعات اساسنامه و رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و بین الملل فعالیت می‌کند.

این انجمن با ظرفیت‌های بالای خود فرصتی گرانبها برای حضور اساتید جوان و فرهیخته در کنار متخصصان کارآزموده نظام آموزش پزشکی کشور است که با حضور فعال خویش بتوانند به ارتقاء دانش و مهارت آموزش علوم پزشکی کمک کنند و یاریگر سیاستگذاران، مدیران اجرایی، فعالان و بهره برداران نظام آموزش پزشکی کشور باشند که از مهمترین اهداف این انجمن نیز ارتقاء تعالی و دانش پژوهی در تمامی جنبه‌های آموزش علوم پزشکی از طریق حمایت از اساتید، دانشجویان و تمام دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی است تا با پشتیبانی و تشویق و توسعه و پژوهش در آموزش پزشکی از طریق ایجاد شبکه در فعالیت‌های علمی رسالت خویش را عمل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار