حاجی‌رحیمی‌ خبر داد

پیش‌بینی مشارکت ۹۰۰ خادم شهدا در یادمان‌های شمال‌غرب کشور

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور گفت: نخستین بار است که برای مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور ثبت‌نام خادمان صورت می‌گیرد تاکنون ثبت‌نام خدام الشهدا فقط برای مناطق جنوب صورت می‌گرفت و پیش‌بینی می‌شود حدود ۹۰۰ خادم مشارکت کنند.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۴۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حاجی‌رحیمی مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از آغاز ثبت نام خادمین شهدای راهیان نور شمال‌غرب کشور خبر داد و گفت:  ثبت نام خادم شهدای راهیان نور از 1 تیر آغاز شده و تا 10 تیرماه  ادامه دارد و خادمین بعد از ثبت نام و تایید نهایی در یادمان‌های آذربایجان غربی،کردستان به کار گرفته می‌شوند.

حاجی رحیمی ادامه داد: برای نخستین بار است که این ثبت نام صورت می‌گیرد و در گذشته فقط برای بکارگیری خادمین در منطقه عمیاتی جنوب کشور ثبت نام به عمل آورده بودیم و پیش بینی شده که امسال 900 خادم شهدا در یادمان های شمال‌غرب کشور به کار گرفته شوند. اولویت با افرادی است که سال گذشته برای خادمی شهدا در جنوب کشور ثبت نام کردند و به دلیل محدودیت‌های پذیرش مجموعه، این فرصت را به دست نیاوردند.

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه خادم شهدا باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد، گفت: فلسفه وجودی خادم شهدا این است که او بتواند سبک زندگی شهدا در دفاع مقدس را در رفتار و فکر خود پیاده و مثل آنها برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از شهدای والامقام الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: سبک زندگی شهدا یک سبک باصفا و پر از اخلاص بود و ترویج این سبک زندگی نیاز امروز جامعه ما است و یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اردوهای راهیان‌نور و تشکیل کمیته خادمان شهدا را از بین بردن تفاوت خادمان با شهدا عنوان کرد. شهدا توسط خدا برای شهادت انتخاب شدند و خادمی شهدا به‌معنای این است که شبیه شهدا شویم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا در اخلاص بی‌نظیر بودند و کار برای غیر از خدا به هیچ وجه انجام نمی‌دادند، عنوان کرد: معنویت جبهه‌ها، جنگ را برای رزمندگان جذاب کرده بود. ایثار، دوری از کبر، کمک به دیگران، محاسبه نفس و صداقت از جمله ویژگی‌های شهدا بود.

وی در رابطه با شرایط ثبت نام خادمین شهدا گفت: در صورت ثبت نام در سال گذشته (راهیان نور جنوب93) و داشتن نام کاربری و گذرواژه نیاز به ثبت نام مجدد نیست و اعزام فقط در صورت گذراندن تمامی مراحل گزینشی امکانپذیر است. از این رو تکمیل فرم ثبت نام به تنهایی کافی نیست و ثبت نام رسمی خادمین شهدا فقط از طریق سایت مرکزی خادمین شهدا (www.khademin.koolebar.ir) انجام می پذیرد.

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی این کمیته قرار است هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا طرح‌های خادمین شهدا از طریق ارسال پیام در بخش ارتباط با مسئولین کمیته مرکزی خادمین در پروفایل هر خادم، ارسال پیامک به شماره 200001404 و ارسال پیام به پست الکترونیکی Khademin.koolebar@chmail.ir انجام شود تا این پیام‌ها بصورت محرمانه در اختیار مسئولین کمیته خادمین راهیان نور کشور قرار گیرد.

ارسال نظرات