خبرهای داغ:
شفیعی گفت: ارتباط نزدیک و تعامل بیش از پیش مهندسان کشاورزی با کشاورزان نقش مهمی در افزایش تولید و بهره وری از انواع محصولات کشاورزی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۰۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمد جعفر شفیعی مسئول کانون بسیج مهندسین کازرون در همایش افزایش بهره‌وری که با حضور کشاورزان و جمعی از مهندسان کشاورزی شهرستان کازرون برگزار شد گفت: شهرستان کازرون به لحاظ داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و زمین های حاصل‌خیز یکی از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب می شود.

مسئول کانون بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه ارتباط نزدیک و تعامل بیش از پیش مهندسان کشاورزی با کشاورزان نقش مهمی در افزایش تولید و بهره وری از انواع محصولات کشاورزی دارد، افزود: با وجود خشکسالی های مداوم چند ساله در استان فارس، این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای رونق فعالیت های کشاورزی و دامی برخوردار است.

این استاد دانشگاه نیازسنجی، آسیب شناسی روستاها، شناسایی کشاورزان نمونه مناطق، ارتباط مستمر با کارشناسان بخش کشاورزی، بازدید از طرح های الگویی باغبانی، زراعت و دامداری کشاورزان نمونه و استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج روستاها را از عمده اهداف طرح ملی بسیج همگام با کشاورز عنوان کرد.

مهندس شفیعی بیان کرد: انتقال دانش فنی از طریق سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به منظور افزایش تولید و بهره وری در محصولات کشاورزی و تلاش علمی برای افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقا مدیریت مزرعه و تدوین بسته های آموزشی کاربردی با بهره گیری از دستورالعمل های فنی و تخصصی از جمله اهداف برگزاری این همایش ها است.

وی همچنین استفاده از توان ناظران کشاورزی و افزایش سطح پوشش و گسترش بکارگیری فناوری ها و توصیه های فنی از طریق تحت پوشش قراردادن سایر کشاورزان بسیجی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

در ادامه مهندس حسینی مقدم استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی را خواستار شد و بیان داشت: افزایش بهره وری در استفاده صحیح از نهاده هایی نظیر آب، کود و سموم با مصرف مطلوب، بهینه و ضروری دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: کشاورزی پیشرفته بر استفاده درست و مدیریت یافته از نهاده‌های درون مزرعه‌ای و طبیعی مانند کود سبز، کود حیوانی، بقایای گیاهی، تناوب زراعی و کشت مخلوط و در نهایت تولید محصول سالم و با کیفیت تاکید دارد.

مهندس حسینی مقدم یادآور شد: توجه بیشتر در تغذیه درختان و استفاده بهینه در کودهای ریزمغذی و همچنین نوع مدیریت و کنترل آفات و بیماری ها قطع به یقین محصولاتی باکیفیت را برای کشاورزان پدیدار خواهد کرد.

در پایان این همایش مراحل تولید بذر برای کشاورزان تشریح شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها