فرمانده تیپ 32 سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: مرزهای کشور ایران کوچکترین ناامنی را ندارد و داعش جرات نمی کند که به مرزهای ایران نزدیک شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۳۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در همایش بسیج مهندسین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان اظهار داشت: اوایل سال گذشته اخبار و مسائلی در غرب کشور به وجود آمد که سرازیر شدن بحران سوریه به داخل کشور عراق و تسخیر شهر موصل توسط داعش و پیشروی آنها در داخل عراق و تسخیر استان های عراق یکی پس از دیگری از جمله اتفاقات بود.

وی بیان داشت: در این راستا نیروهای ایرانی به دنبال کار مستشاری بودند که با توجه به حکمی که مرجع تقلید شیعه در عراق صادر کرده بود جوانان شیعه و سنی وارد کار شدند تا در برابر داعش بایستند.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان عنوان داشت: نیروهای مردمی عراق از تجربیات ایران استفاده کردند و گروه‌های مردمی تشکیل شد و در مدت ۴۵ روز از تجربیات نیرو های ایرانی استفاده کردند.

وی بیان کرد: نیروهایی که تشکیل شده بود در مرحله نخست در مقابل نیروهای تکفیری ایستادند و در مرحله بعد نیز شهرها را یکی پس از دیگری باز پس گرفتند.

فرجی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز نیاز به فرستادن نیرو از ایران نیست و خود مردم عراق توانایی مقابله با داعش را دارند.

وی تاکید کرد: مرزهای کشور ایران کوچکترین ناامنی را ندارد و داعش جرات نمی کند که به مرزهای ایران نزدیک شود.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نیرو داعش ترسو هستند و با جنگ روانی در دل ها رعب و وحشت ایجاد می کنند، بیان داشت: تنها ۱۰ درصد از نیروهای داعش از نیروهای بومی هستند و مابقی نیروهای خارجی هستند.

وی بیان کرد: بحران عراق و سوریه یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر وجود دارد اما نیاز نیست که نیروهای ایرانی حتما حضور فیزیکی در آنجا داشته باشند و نیرو های عراقی خود قادر به دفاع هستند.

فرجی با اشاره به اینکه مردم ایران می توانند به آنها کمک مالی و غذایی بکنند، گفت: کمک مالی و یا کمک غذایی به نیروهای سوریه و عراق می تواند کمک بزرگی به آنها باشد.

وی بیان کرد: داعش از تسلیحاتی استفاده می کند که گران قیمت و پیشرفته است اما نیروهای عراقی در برابر آنها ایستاده اند.

فرمانده تیپ 32 سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان بیان داشت: خون شهدای ایران و همت رزمندگان ایرانی و مقاومت آنها در هشت سال دفاع مقدس در برابر تمام دنیا تجربیاتی است که به نیروهای عراقی و سوریه انتقال داده شده است و آنها نیز با نگاه ایران به خودشان آشنا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات