امام جمعه نکا توجه به قرآن و زندگی اهل بیت (ع) در جامعه را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و مدیران ما با رعایت این مسئله، احکام الهی، اسلامی و دینی را در جامعه نهادینه کنند
کد خبر: ۸۵۳۰۷۰۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی،  در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران نکا در سالن اجتماعات فرمانداری نکا اظهار کرد: مردم این منطقه علیرغم وجود صنایع مختلف از حداقل‌ها محروم هستند و در جذب نیروها، حق و حقوق شهرستان رعایت نمی‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد غله استان مازندران در جذب نیرو برای غله نکا، افزود: 16 نفر افراد غیربومی برای شرکت غله نکا جذب و مشغول کار شدند که در همین راستا تعدادی از فرزندان بومی شاغل در این شرکت به دلیل رسمی نبودن، بیکار شده و به‌نوعی عذرشان خواسته شد، اما در جذب نیروها هم از نیروهای غیربومی استفاده کردند که اعتراض خود را اعلام کردیم.

امام جمعه نکا گفت: صنایع نکا در جذب نیروهای بومی در کارخانجات، اهتمام ویژه داشته باشند تا حق و حقوق فرزندان این منطقه ادا شده و حقی پایمال نشود.

امام جمعه نکا بیان کرد: افراد و نیروهای بومی حق و حقوقی در این شهرستان دارند که باید رعایت شود و کارخانجات و صنایع موجود در حوزه شهرستان نکا، به این مسئله توجه کنند تا خدای ناکرده حق و حقوق این شهرستان نادیده گرفته نشود.

محمدی‌لایینی همچنین با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، انرژی و ... گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی از نیازهای مهم در کشور و منطقه است و از مسائلی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد و لازم است مسئولان، ساده‌زیستی و صرفه‌جویی را به عنوان فرهنگ در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بنربازی و چسباندن بنر بی‌رویه در سطح شهر و شهرستان برای تبریک، خوش‌آمد گویی و امثال آن نوعی اسراف است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید ابتدا خود در این‌باره مسائل را رعایت کنند و الگوی مردم باشند تا مردم با الگوبرداری از آنان صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به قرآن و زندگی اهل بیت (ع) در جامعه را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و مدیران ما با رعایت این مسئله، احکام الهی، اسلامی و دینی را در جامعه نهادینه کنند و با پاسداری از ارزش‌های دینی، امر به معروف و نهی از منکر را به‌عنوان فریضه الهی فراموش شده در دستور کار خود قرار دهند.

محمدی‌لایینی افزود: همه مسئولان باید با وفاق و همدلی در توسعه همه‌جانبه شهرستان تلاش کنند و فضای اختلاف نباید در سطح جامعه حاکم شود بلکه باید همه به‌ عنوان ید واحده و به‌ دور از حاشیه‌پردازی برای رضای خداوند و خدمت به مردم تلاش کنند.

وی گفت: مسئولان از جنس مردم هستند و دو فرمانداری که اکنون در مراسم تودیع و معارفه آنان قرار داریم، علاوه بر اینکه از جنس مردم هستند، از جنس جانبازان، جبهه و جنگ و جهاد هستند که قابل تقدیر است و امیدواریم فرماندار جدید با روحیه باز، بخشی از زمینه‌های کاری فرماندار قبلی را ادامه دهد و با برنامه‌ریزی مناسب، آینده‌ای روشن با وحدت و هم‌دلی برای شهرستان ترسیم کند.

سرپرست جدید فرمانداری نکا نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرستان نکا زادگاه من است و تا حدودی از ظرفیت‌ها و مشکلات آن آگاهی دارم، اظهار کرد: استفاده از تجربیات تمام گروه‌ها و اقشار برای توسعه شهرستان از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد.

جعفر احمدی افزود: توسعه همه‌جانبه شهرستان، در گرو وحدت، هم‌دلی، اتحاد و همکاری همه مسئولان است که امیدواریم در این رابطه همه مسئولان با هم به‌دور از تفرقه‌افکنی و حاشیه‌پردازی گام بردارند تا با همت و تلاش همگانی، شاهد شهرستانی پویا، فعال و بالنده در سطح استان باشیم.

وی گفت: شهرستان نکا از ظرفیت‌های بالایی در اراضی کشاورزی، گردشگری و صنعت برخوردار است که با توجه به دارا بودن صنایعی همچون سیمان نکا و نیروگاه و همجواری با بندرامیرآباد، باید با استفاده از این ظرفیت‌ها، با هم‌دلی برای رفع مشکلات اقدام شود

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها