عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ،طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای منجر به حفظ خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۰۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

محمد اسماعیلی با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به رعایت دستاوردهای انرژی هسته‌ای طی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز سه‌شنبه نیز در مورد جزئیات طرح بحث و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به تعیین چارچو‌ب‌هایی برای مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد،طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای منجر به حفظ خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تصویب نهایی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در جلسه آینده تاکید کرد: این طرح می‌تواند در پیشگیری از زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل و همچنین حمایت از تیم مذاکره کننده موثر واقع شود.

وی از تعیین چارچوب خاص در طرح مصوب مجلس برای تیم مذاکره کننده ایرانی خبر داد و گفت: در این طرح لغو همه تحریم‌ها در روز توافق و همچنین ممنوع بودن دسترسی بازرسان آژانس به مراکز نظامی، امنیتی و همچنین دانشمندان هسته‌ای مورد تاکید قرار گرفته است.

اسماعیلی تاکید کرد: در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای دسترسی به همه افراد از جمله لیست اعلامی به صورت کلی ممنوع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای به سختی پیش می‌رود، ادامه داد: هر چند امکان توافق وجود دارد ولی ادامه زیاده‌خواهی‌های طرق مقابل این امکان را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عدم رعایت تفاهمات صورت گرفته در مذاکرات توسط طرف مقابل را متذکر شد و گفت: موفقیت مذاکرات منوط به رعایت چارچوب‌های تعیین شده در نگارش متن توافق نهایی این مذاکرات است.

وی با یادآوری امکان حصول توافق در صورت کوتاه آمدن طرف مقابل از زیاده‌خواهی‌های بیش از حد افزود: هنوز گزارشی از متن در حال نگارش منتشر نشده و نمایندگان هم از آن بی خبر هستند.
ارسال نظرات