احتمال اعمال خاموشی در تابستان در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مصرف برق در این استان خبرداد.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۶۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
داود راهزادی در دیدار مدیران و معاونان شورای صنعت آب و برق استان با استاندار به مناسبت هفته صرفه جویی افزود: مصرف برق در این استان تا روز ۲۹ خردادماه ۹۴ به ۲۶۲ مگاوات رسید در حالی نسبت به مدت زمان مشابه ۲۱ مگاوات افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پیک مصرف برق سال گذشته این استان ۳۳۰ مگاوات بود در حالی که پیش بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۳۵۰ مگاوات برسد که با این روند خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند مصرف انرژی در این استان به دلیل درخواست‌ و تکنولوژی‌های جدید روبه افزایش است که در صورت ادامه این روند ناچار به خاموشی‌های با برنامه در تابستان امسال هستیم.

راهزادی تصریح کرد: ۳۰۰۰ مگاوات کسری انرژی در استان داریم و در صورتی که بخواهیم نیروگاه برق داشته باشیم باید در سال ۱۰هزار میلیارد تومان هزینه کرد تا یک ساعت را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در این استان اوج بار در ساعت ۱۴ است و سال گذشته مصرف در استان ۳۳۰ مگاوات و سال ۹۲، ۳۱۸ مگاوات بود که رشد ۱۰ درصدی را هر ساله شاهد بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال طبق سهمیه تعیین شده باید در استان بیش از ۲۱ مگاوات نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشیم در حالی که با توجه به بار چند روز اخیر کاهش نداریم بلکه تا ۳۵۰ مگاوات افزایش پیش بینی می‌شود که این روند نگران کننده است.

راهزادی بیان کرد: اگر مصرف برق در این استان مدیریت نشود سیستم کنترل و کاهش کشور خاموشی‌های را برای استان اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورت خاموشی با برنامه، در مناطق گرمسیری استان نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات