مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان خبر داد

برگزاری طرح جوانه های صالحین ویژه 500 بسیجی تنگستان

مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان گفت: 22پایگاه مقاومت تنگستان طرح جوانه های صالحین را برای 500 بسیجی این دیار در تابستان امسال اجرا می کنند.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۲۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، حجت الاسلام حسین محمد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: طرح جوانه های صالحین برای اوقات فراغت جوانان به دو منظور شکل گرفته است که یکی تثبیت و انسجام بخشی گروه‌های صالحین موجود و دیگری جذب و تشکیل گروهای صالحین از ۲۵ خردادماه است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین افتخارات شجره طیبه بسیج است که بنا دارد مقابله هوشمندانه در جنگ فرهنگی دشمن که پایه آن مساجد است انجام دهد.

محمد زاده بیان کرد: در این برنامه‌های تربیتی مستمر که عنوان شجره طیبه صالحین است بنا داریم به جنگ نرم دشمن جواب بدهیم و تاکیدات ما بر مستمر بودن آن است و این برنامه و شجره حرکتی تربیتی مستمر مسجد و محبت محور است که این حرکت با تمام کارهای فرهنگی کشور متفاوت است.

 مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان اظهار داشت: مهم‌ترین تفاوت این برنامه این است که سنگر را درست شناسایی کرده‌ایم و پایه کار را محبت و رفاقت قرار داده و اینکه این برنامه مستمر است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که مسئولان، امامان جماعات و هیأت امنای مساجد باید با نهایت قدرت از این گروه‌ها استقبال کنند و امکانات مسجد را در اختیارشان قرار دهند و بیشتر از اینکه به فکر ساخت مسجد باشند به فکر مسجدی ساختن باشند.

محمد زاده با اشاره به اینکه مسجدی ساختن نیاز به فکر و برنامه دارد، افزود: در این راستا برای اوقات فراغت جوانان نیز برنامه‌های جوانان صالحین به دو منظور شکل گرفته است که یکی تثبیت و انسجام بخشی گروه‌های صالحین موجود و دیگری جذب و تشکیل گروه‌های صالحین جدید است.

وی افزود: گروه‌های جوانان صالحین به برگزاری کلاس‌های متنوع و جذاب دینی، مهارتی، قرآنی شامل قرائت، مفاهیم، حفظ قرآن، آموزش نماز، احکام نماز، آموزش سبک زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و برنامه‌های دیگر شامل مسابقات، اردوها، برنامه ورزشی متناسب با ظرفیت‌هایی که در مساجد و پایگاه‌های مسجد وجود دارد تدوین شده است.

حجت الاسلام محمد زاده اظهار داشت: تبلیغ طرح جوانه‌های صالحین از خردادماه و آغاز ثبت نام آن ازتیرماه است و برنامه‌های کلاس‌های جوانان صالحین در دو مرحله آغاز می‌شود که مرحله نخست تا پایان ماه مبارک رمضان و مرحله دوم پایان ماه مبارک رمضان تا پایان شهریورماه پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: از 22 پایگاه صالحین شرکت کننده در این طرح 14 پایگاه آن برادران و مابقس از خواهران بسیجی خواهند بود.


ارسال نظرات