خبرهای داغ:
استاندار سمنان گفت: ‌نخستين آثار کنترل و استفاده از کنتورهای هوشمند در آب کشاورزی تعادل در برداشت چاه های آب استان است.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۰۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، محمد وکیلی در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان نخستين آثار کنترل و استفاده از کنتورهای هوشمند را در آب کشاورزی تعادل در برداشت چاه های آب استان عنوان کرد.

وي با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های دارای مجوز و پروانه بهره برداری خاطرنشان کرد: برای اینکه کشاورزان بتوانند در سالهای آینده از همین عمق موجود چاه های کشاورزی استفاده کنند باید با استفاده از کنتورهای هوشمند میزان برداشت ها مدیریت شود.

استاندار سمنان افزود: متأسفانه کمبود منابع آبی در همه کشور دیده می شود و این محدودیت منابع آبی در استان سمنان که یک استان کویری است بیشتر مشهود است.

وكيلي اذعان داشت برای سفر آتی هیات دولت به استان سمنان ما باید پیوست مسائل آب را نیز داشته باشیم و با پیگیری از دولت بخواهیم در سفر خود شورای عالی آب کشور در استان تشکیل شود.

وي به اصلاح ساختار مصرف و تغییر اصلاح سطح کشت به منظور افزایش بهره وری در بخشهای مختلف تأکید کرد .

استاندار سمنان اذعان داشت: برای کشاورزانی که درصدد تغییر اصلاح سطح کشت هستند تمهدیدات لازم در صورت بروز خسارات احتمالی اندیشیده گردد .

همچنین در این کارگروه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها