عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح شده صیانت از دستاوردهای هسته‌ای با رأی بالای نمایندگان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۴۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با عصر سیاست، از تصویب کلیات طرح اصلاح شده صیانت از دستاوردهای هسته‌ای با رأی بالای نمایندگان خبر داد.

محمد صالح جوکار افزود: نمایندگان مجلس به طرح جایگزین هیئت رئیسه مجلس در خصوص طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای رأی مثبت دادند و کلیات این طرح با رأی 93 درصدی نمایندگان تصویب شد که جزئیات این طرح در جلسه بعدی مجلس بررسی می‌شود.

متن کامل طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران به این شرح است:

«ماده واحده – در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود.

۱.لغو تحریم‌ها به صورت یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران، انجام شود.

۲.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان، مجاز به انجام نظارت های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است. دسترسی به کلیه اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان و ممنوع است. مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید رعایت شود.

۳.هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره ۱: بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره ۲: وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر شش ماه یک بار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند».
انتهای پیام/م آ




ارسال نظرات