پدر طب اسلامی در یزد گفت: زمان برگشت به طب اسلامی فرا رسیده است و بایستی با جایگزین کردن طب اسلامی به جای پزشکی مدرن به کمک مردم بیاییم.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۲۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج از یزد؛ به نقل از یزدبانو آیت الله تبریزیان در همایش طب اسلامی که به همت هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد در محل حسینیه سیدگلسرخ یزد برگزار شده بود، خاطر نشان کرد: بشر روزی متوجه می‌شود که هر بیشتر پیشرفت کند در نهایت باید به سوی اسلام برگردد.

وی درمان اسلامی را به دو بخش دارویی و دعایی تقسیم کرد و افزود: مساله دعا درمانی باید احیا شود و لازم است اولین چیزی که در هنگام بیماری به ذهن مومن خطور می‌کند، دعا باشد.

تبریزیان در خصوص اهمیت دعا در بین غیر مسلمانان خاطر نشان کرد: خانمی که استاد دانشگاه لندن بود نزد من آمد و گفت قرص های شیمیایی مان را داخل زباله دان انداخته ایم؛گفتم طب گیاهی می خواهید؟ که پاسخ داد: نه؛ به دنبال دعا آمده ام چرا که تجربه کردیم که مسلمانان با خواندن دعا شفا می یابند.

وی درباره اهمیت شفابخشی سوره حمد اظهار داشت: هربیماری که سوره حمد او را شفا ندهد هیچ درمانی ندارد؛ سوره حمد درمان کل بیماری‌هاست.

آیت الله تبریزیان حجامت را یکی از درمان‌های اسلامی دانست و گفت: حجامت اولین بار در آمریکا رایج شده است و متاسفانه منتظریم ببینیم آن‌ها چه می‌کنند بعد انجامش دهیم در حالی که باید پیش قدم باشیم.

پدر طب اسلامی گفت: طبق بررسی های کشور هلند تا 80سال پیش بیماری سرطان نبوده است ولی الان از هر 7نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

وی داروهای شیمیایی را عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها ذکر کرد و گفت: امروزه رحم را به خاطر خون‌ریزی شدید خارج می‌کنند در حالی که با دو گیاه شناخته شده که با هم ترکیب می‌شوند به راحتی این بیماری درمان می‌شود.

پدر طب اسلامی داروی طب اسلامی را  بدون عوارض و مفید دانست و داروهای شیمیایی را با عوارض بالا عنوان کرد.

سزارین عامل نابودی و معیوب ساختن زنان

وی سزارین را عامل نابودی و معیوب ساختن زنان عنوان کرد و ادامه داد: آسیب دیگر طب جدید به مردم این است که امروزه در کشور 15 میلیون زن نازا وجود دارد و این به دلیل داروهای شیمیایی مورد مصرف بانوان است که نازایی و کم زایی را به دنبال دارد.

آیت الله تبریزیان در توضیح کم زایی خاطر نشان کرد: 75% زایمان‌ها به صورت سزارین صورت می‌گیرد  که با این عمل تعداد زایمان کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طب اسلامی با طب سنتی متفاوت است تصریح کرد: طب اسلامی، علم پیامبران است و اولین طبیب روی زمین حضرت آدم (ع) بود که خداوند ایشان را از بهشت نازل کرد و همه علوم از جمله طب و نجوم را به او آموخت.

آیت الله تبریزیان ادامه داد: بعد از حضرت آدم (ع)، پیامبران الهی به وسیله وحی علم طب اسلامی  را توسعه دادند تا زمان حضرت سلیمان (ع)، حضرت داوود (ع) و زمان حضرت عیسی (ع) که توسعه علم پزشکی به حدی رسید که سخت‌ترین بیماری‌ها را درمان کرد.

وی طب اسلامی را فارغ از دیگر علوم طب دانست و گفت: متاسفانه با افزایش بیماری های گوناگون از جمله سکته و سرطان و از طرفی افزایش مصرف داروهای شیمیایی به این نتیجه می رسیم که داروهای شیمیایی نه تنها درمان را در پی ندارد بلکه خود عاملی برای بروز بیماری ها است.

آیت الله تبریزیان گفت: افزایش بیمار، مطب، درمانگاه و بیمارستان نشانه پیشرفت نیست بلکه حکایت از عقب ماندگی علم پزشکی امروزی دارد.

پدر طب اسلامی گفت: طب باید به بهبودی و کاهش بیماری انسان شود و این درست برعکس انتظار ما از طب می باشد.

وی با اشاره به مناظره زیبای امام صادق(ع) با طبيب هندی اظهار داشت: ربیع حاجب می گوید« روزی طبيبی هندی در مجلس منصور كتاب طب می خواند در حالی كه امام صادق علیه السّلام در آنجا حضور داشت چون از قرائت مسائل طب فراغت یافت به امام ششم علیه السّلام گفت دوست داری از دانش خود به تو بیاموزم؟  حضرت فرمود نه زیرا آنچه من می دانم از دانش تو بهتر است  طبيب پرسید تو از طب چه می دانی؟ امام فرمود: من گرمی را با سردی و سردی را با گرمی و تَر را با خشک و خشک را با تَر مداوا می کنم و کار را به خدا وامی گذارم و آنچه را که از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وارد شده به کار می بندم که فرمود: بدان که معده خانه‌ی درد است،و پرهیز رأس هر داوایی است و به بدن خود آنچه را که عادت کرده بدهد.مرد هندی گفت: آیا طب غیر از این است؟امام علیه السلام فرمود:آیا گمان می کنی که من از کتاب های طب آموخته ام؟گفت :آری.امام علیه السلام فرمود: نه. به خدا قسم من غیر از خدا از کسی دیگر یاد نگرفته ام.»

پرسش و پاسخ به سوالات مخاطبان بخش دیگری از این مراسم بود که با استقبال گسترده ای روبرو شد.

انتهای پیام/ش


 

ارسال نظرات