مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

فعالیت 11هزار روحانی در یزد/توصیه رهبری فرستادن فرزندان به چه مدرسه ای است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد در حدود 55 موسسه قرآنی و 61 خانه قرآنی در روستاها داریم گفت: در مجموع 116موسسه و خانه قرآنی در استان یزد داریم که از تبلیغات اسلامی مجوز گرفته اند.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۲۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از حوزه از یزد، حجت‌السلام و المسلمین سید محمد شریف حسینی‌ کوهستانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360به فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تشییع شهدای غواص که هفته گذشته در تهران تشییع شدند اظهار داشت: حقیقتاً با این تشییع شاهد یک تحول عظیم در کشور بودیم و این شهدا با حضورشان بار دیگر فضای شهر را معطر وجود خود کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه شهدا شاید مفقود الجسد باشند اما هیچ گاه مفقود الاثر نیستند و ادامه داد: این شهدا با وجودشان ارزش های دینی و انقلابی را بار دیگر در جامعه احیا کردند و این اصل در شعارهای مردم در مراسم تشییع نمایان بود.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی است تا انسان ها از تعلقات مادی، خود را برهانند و خود را به خداوند متعال نزدیک تر کنند و فرصتی مناسب است برای انسان ها تا به جایگاه اصلی خود که خلیفت الله است دست پیدا کنند.

حجت‌السلام و المسلمین حسینی‌ کوهستانی ادامه داد: نردبان رسیدن به قله رفیع یقین عبودیت خداوند است زیرا یقیین بالاترین مرتبه مقام انسان است.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی درخصوص دو وظیفه مهم سازمان تبلیغت اسلامی گفت: یکی از وظایف عمده این سازمان احیا و ترویج اندیشه های ناب امام راحل (ره) در زمینه های مختلف است و دومین وظیفه برانگیختن احساس همه آحاد جامعه در مقابل ارزش های اسلامی و انسانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر می بایست این احساس مسئولیت در مقابل ارزش های اسلامی و انسانی را احیاء و تقویت کنیم.
وی گفت: از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی است که در این زمینه سازمان از گذشته تاکنون فعالیت در این چارچوب را بر عهده داشته است.

 

فعالیت  116موسسه و خانه قرآنی در استان یزد
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد در حدود 55 موسسه قرآنی و 61 خانه قرآنی در روستاها داریم تصریح کرد: در مجموع 116موسسه و خانه قرآنی در استان یزد داریم که از تبلیغات اسلامی مجوز گرفته اند.

حجت‌السلام و المسلمین حسینی‌ کوهستانی  گفت: خانه های قرآنی در روستاها حاصل تفاهم نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی استان و وزارت کشور است که در این تفاهم نامه قید شده که فراهم آوردن امکانات سخت افزاری برعهده وزارت کشور و نرم افزاری برعهده تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت عدم تصدی گری در امور مختلف است از اقداماتی که ما در سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص انجام داده ایم اختصاص اعتبارات که در زمینه فعالیت های قرآنی برای استان در نظر گرفته شده است به اتحادیه قرآن استانی یزد بوده است البته برنامه های خود را هم در زمینه هزینه کردن بودجه به اتحادیه می دهیم تا در کنار برنامه های را که خود دارند اجرا کنند.

وی گفت: بودجه هایی که طی این سالیان به اتحادیه قرآن اختصاص داده ایم متفاوت بوده است و سالیانه مبلغی بین 180 تا 300 میلیون بوده است.
حجت‌السلام و المسلمین حسینی‌ کوهستانی گفت: در زمینه فعالیت های قرآنی و اختصاص بودجه به اتحادیه قرآن یزد هیچ استانی به اندازه استان یزد موفق نبوده است و حتی دو نفر از اعضای اتحادیه قرآن کشور از یزد هستند که این نشان از ظرفیت بالای استان در این زمینه است.

 

 

شرکت 14 هزار نفر در دوره های آموزشی قرآنی

وی تصریح کرد: در سال گذشته در حدود 14 هزار نفر در دوره های آموزشی برنامه های قرآنی شرکت کرده اند که از این تعداد  در حدود 500 نفرشان ار کارمندان و کارکنان دولت در قالب آموزش ضمن خدمت در این دوره ها شرکت کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در بخش دیگر صحبت های خود گفت: با توجه به نامگذاری سال به سال همدلی و همزبانی فرصت مناسبی است تا در جهت اعتلای کشور قدم های خوبی برداشته شود.

حجت‌السلام و المسلمین حسینی‌ کوهستانی گفت: به نظر بنده این شعار سال به رهبر معظم انقلاب به نوعی الهام شده بود و از اقدامتی که ما در ابتدای سال انجام داده ایم جلسه ای با مدیران و بحث و تبادل نظر در خصوص شعار سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های ما در زمینه تحقق شعار سال برگزاری همایش طلایه داران همدلی و همزبانی با حضور وزیر اطلاعات در یزد بود.

 

فعالیت 11 هزار روحانی در یزد/ساخت 100 خانه عالم
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگر صحبت های خود گفت: در استان یزد در حال حاضر بالغ بر 11 هزار روحانی داریم که از این تعداد در 100 نفر آن ها مبلغه هستند.
وی در خصوص لزوم طلاب و روحانیون به فضای مجازی گفت: من معتقدم که فضای مجازی و اینترنت تهدید صرف نیست اما اگر برنامه ای در این زمینه نداشته باشیم و نجنبیم تبدیل این فرصت ها تبدیل به تهدید می شود.

وی گفت: از دیگر فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی یزد حضور و فراهم کردن زمینه ها لازم برای استقرار روحانی در روستاهای فاقد روحانی بوده است که در این راستا تاکنون بالغ بر 100 خانه عالم را با کمک مردم در روستاها ساخته ایم و در بسیاری از موارد این روحانیون اعزامی به روستاها مانع دعواهای محله ای و قبیله ای شده اند.
مدیر تب

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد با کمبود روحانی موجه هستیم گفت: این به این معنی نیست که ما روحانی یزدی به تعداد کافی نداریم بلکه روحانی ای که ساکن در استان یزد باشد کم است
وی ادامه داد: با توجه به کمبود روحانی در استان یزدما در برخی از روستا ها طرح پنجشنبه شب ها را با حضور روحانیون در روستا ها اجرا کردیم به این گونه که فقط پنج شنه ها روحانیون در روستاها حاضر می شدند که این طرح هم مورد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صدوقی و هم اکنون آیت الله ناصری است.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه ساخت چهار مورد از این مدارس از برکات سفر رهبری به استان یزد است، خاطر نشان کرد: در سفر رهبری به استان یزد، پیشنهاد ساخت دبیرستان صدرا به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد که هزینه ساخت چهار مدرسه در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد قرار گرفت.

حسینی کوهستانی ادامه داد: از سال 1385 تاکنون، با همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد 11 دبیرستان معارف صدرا فعالیت دارند.

 

13 هزار یزدی امسال معتکف شدند/ توصیه رهبری فرستادن فرزندان به چه مدرسه ای است/ شرکت هزار نفر در طرح حفظ قرآن
حجت‌السلام و المسلمین حسینی‌ کوهستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 دانش‌آموز معارف در مدارس صدرا داریم گفت: فردی خدمت مقام معظم رهبری می رسد و از ایشان می پرسد فرزندان خود را برای تحصیل به چه مدرسه ای بفرستم که ایشان در پاسخ می گویند فرزند خود را به مدارس معارف بفرستید.

وی در خصوص آمار اعتکاف در سال گذشته گفت: در سال گذشته در حدود 154 مسجد در استان یزد در آن مراسم اعتکاف برگزار شد که در مجموع 13 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین گفت: در حدود هزار و 11 نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کردند که در مجموع 128 نفر مدرک لیسانس گرفتند.
انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار