ایران در دومین بازی متوالی با نتیجه 3 بر صفر مقابل آمریکا به پیروزی رسید تا با 6 ست برده و صفر ست باخته در انتظار دومین حریف دور برگشت باشد.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۸۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، تا آغاز دومین بازی ایران در دور برگشت لیگ جهانی با اخبار، اتفاقات و حواشی همراه خبرنگاران ما باشید.

ست نخست: 25-20 ایران
به گزارش ورزش 3؛بازی دو تیم ملی والیبال ایران و امریکا با ده دقیقه تاخیر آغاز شد و سالن مثل بازی قبل با صدای کر کننده تماشاگران ایرانی سوت خورد. ایران با ترکیب روز قبل خود مسابقه را شروع کرد و مردانی چون معروف، محمودی، میرزاجانپور، عبادی پور، غلامی و موسوی در ترکیب اصلی حضور داشتند و مهدی مرندی لیبرو اول تیم بود. جان اسپراو تغییری نسبت به ترکیب اصلی بازی دیروز خود ایجاد نکرد و با همان بازیکنان به مصاف ایران آمد. امتیازات ابتدایی بازی را مجتبی میرزاجانپور با یک دفاع و 3 اسپک به دست آورد و سعید معروف ترجیح داد تمام پاس هایش را به جایی بفرستد که پاسور نه چندان بلند آمریکا قرار دارد تا از دفاع ضیف او نهایت استفاده را ببرند. شرایط بازی دوم تفاوت زیادی با اولین دیدار داشت و آمریکایی ها با درصد اشتباه کمتری بازی را دنبال می کردند که این موضوع نشان دهنده آشنایی بیشتر آنها با سالن مسابقه بود اما بازهم ایران در زمین حکومت می کرد و اختلاف دو امتیازی در اکثر مقاطع بازی به سود یاران کواچ بود. حالا که دریافت های آمریکا نسبت به بازی گذشته بهتر شده بود دفاع های روی تور ایران کار را برای حریف غیر ممکن کرده بود و اختلاف امتیاز به 8 رسید تا جان اسپراو خطر را احساس کند و با تایم های پشت سر هم قصد تغییراتی در روند بازی داشت. دیوید اسمیت با حضور در خط سرویس دریافت اول را برای ساعد زنان ایران سخت کرد و اختلاف کم و کمتر شد تا اینکه فرهاد قائمی دریافت کننده همیشه مطئمن ایران به میدان آمد و توانست کمک حال دریافت عقب میدان باشد. اما فقط خلاقیت های فردی بود که چاره از کار آمریکا باز می کرد و به محض اتمام دنده سرویس اسمیت یک بار دیگر اختلاف دو تیم زیاد شد و در پایان ایران توانست ست نخست بازی را با نتیجه 25 بر 20 به سود خود خاتمه دهد.

 

 

ست دوم: 25-21 ایران
ست دوم بازی با نیمکت نشینی اندرسون آغاز شد ستاره ای که همیشه یک تنه بار حمله و دریافت تیم را به دوش می کشید اما در این دو بازی اسیر سرویس و دفاع بازیکنان ایران شده بود. این ناکامی های او آن قدر ادامه دار بود که سرمربی تیم ملی والیبال ایران مجبور شد تا قید استفاده از او را بزند و سندر را راهی زمین کند. بازی در ابتدا پایاپای آغاز شد اما هر چه ست دوم می گذشت ایران اختلاف امتیازات را بیشتر و بیشتر می کرد. چندین تغییر در ترکیب و چینش بازیکنان ایجاد شد، تایم اوت، حضور بازیکنان با تجربه و چندین تدبیر دیگر چاره ساز نبود و ایران در سرویس، حمله و دفاع تیمی با کیفیت تر از حریف ظاهر شده بود. تمام بازیکنان ایران در امتیازی که به کار گرفته می شدند در حد یک ستاره می درخشیدند و راه کاری برای مهار آنها وجود نداشت و همین مساله اختلاف دو تیم را بیشتر و بیشتر می کرد. جان اسپراو در اواسط ست دوم ترجیح داد از دیوید لی کاپیتان تیمش در زمین استفاده کند تا کمی در دفاع سر و شکل بگیرد اما با ورودش با اسپک نمایشی عادل غلامی از کنار دستش رو به رو شد تا او هم نتواند برای تیم موثر باشد. آمریکا سایه ای از آن تیم مقتدر در دور رفت را بود و شاگردان کواچ کاملا برتری کامل را بر بازی داشتند تا اینکه ست دوم هم با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران به پایان برسد.

ست سوم؛ 25-19 ایران
دیوید لی کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا تنها تغییر ست سوم این تیم برای شروع بازی بود و جان اسپراو قصد داشت تا با استفاده از تجربه بازیکنانش بر جو سالن غلبه کند و این در حالی بود که کواچ به ترکیب برنده اش دست نزد و تیم را با همان ارایش همیشگی به میدان فرستاد تا اتفاقات ست های پیش تکرار شود. حالا دریافت های حریف شکل بهتری به خود گرفته بود اما دفاع ایران تمامی مسیرهای عبور را بسته بود و به همین دلیل سرمربی آمریکا تصمیم گرفت اندرسون را یک بار دیگر به زمین بفرستد اما این بار به جای مورفی تروی پشت خط زن تا مشکلات حمله تیم کمتر شود. شوجی هم جایگزین کریستین سن شد تا پخش توپ کمی با تنوع بیشتری همراه شود. هیچ یک از این اتفاقات کار ساز نبود و بازهم ایران برنده بازی انتقامی بود، بازی که منجر به فاصله 3 امتیازی ایران با لسهتان و 4 امتیازی با صدر نشین شد. این پیروزی سرنوشت گروه B را کاملا تغییر داد و این برد بستر مناسبی را برای دیدار حساس هفته بعد ایران مقابل لهستان فراهم کرد جایی که شاید صعود ایران را قطعی و یا حتی شاگردان کواچ را صدر نشین گروه کند.
این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25 بر 20، 25 بر 21 و 25 بر 19به سود ایران خاتمه یافت.
در حال حاضر ایران با 13 امتیاز در رده سوم گروه قرار دارد و لهستان به همراه آمریکا با 16 و 17 امتیاز در رده های دوم و اول قرار دارند.

حواشی:
* دو ساعت مانده به دومین میزبانی ایران در لیگ جهانی 2015 سالن 12 هزار نفری آزادی مملو از تماشاگر شد.

 

 

*رامبد جوان مجری برنامه خندوانه برای اجرای برنامه به ورزشگاه آزادی آمد.

گروه داوری شامل آرتور دی گیاکوم از بلژیک به عنوان داور اول و سیمونه سانتی از ایتالیا به عنوان داور دوم ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه وارد سالن شدند. فرهاد شاهمیری داور بین المللی والیبال کشورمان نیز به عنوان داور ذخیره این مسابقه است.

 

 

*چهره‌های معروف و مشهور ورزشی و سینمایی با حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی از تیم ملی والیبال حمایت کردند.

 

 

لینک دانلود فیلم بازی

انتهای پیام/ع


ارسال نظرات