خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا: برای اینکه جامعه‌ای با امنیت بالا داشته باشیم باید جامعه‌ای در گرو امر به معروف و نهی از منکر بسازیم.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۵۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان بوئین زهرا، حجت الاسلام محمد همایون زرینه در جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه بوئین زهرا به بیان باید ها و نباید‌های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:  تکریم و احترام، تشخیص، تذکر و تشکر چهار مقوله ای هستند که جزء باید های امر به معروف و نهی از منکر هستند و کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید این موارد را رعایت کند.

وی با اشاره به چهار عامل نبایدهای امر به معروف اظهار داشت: تجسس، تکبر، تعرض و تهدید نباید‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید مورد توجه جدی فرد امر به معروف و نهی از منکر کننده قرار بگیرد و اگر شخص در امر به معروف و نهی از منکر به هر یک از این چهار عامل دچار شود این واجب الهی اثری نخواهد داشت.

حجت الاسلام زرینه عنوان کرد: قرآن کریم به سه دلیل مهم امر به معروف، نهی از منکر وایمان به خدا، بهترین امت معرفی می کند، چرا که ایمان به خدا هم در سایه امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع امر به معروف و نهی از منکر مقدمه ایمان به خدا می‌باشد.

امام جمعه بوئین زهرا امر به معروف و نهی از منکر را واجب اجتماعی دانست و ابراز داشت: در عمر 1400 ساله اسلام هیچ فقیه یا مرجعی نیست که وجوب امر به معروف و نهی از منکر را منکر شده باشد.

وی در پایان یادآور شد: ساختار اجتماعی جامعه به دست خود ماست و ما برای اینکه جامعه با امنیت بالا داشته باشیم باید جامعه را بسازیم و این فقط در گرو امر به معروف و نهی از منکر است.


2001/پ20

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها