خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه گفت: ماه رمضان فرصتی برای بازنگری و مراقبت از اعمال است چراکه همواره باید مراقب اعمال خود باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۱۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله محمدی‌قائینی در جمع رزمندگان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در کلاس تفسیر بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست که در این ماه خواب و نفس کشیدن نیز عبادت است.

وی با بیان اینکه در این ماه خدا میزبان و ما میهمان هستیم، افزود: در ماه رمضان ریزش معرفت از بالا به پایین است و قلب مومن جایگاه میزبانی ماه خداست در نتیجه ماه مبارک رمضان هم خداوند متعال میزبان انسان‌هاست و هم انسان‌ها میزبان ماه مبارک رمضان هستند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با تفسیر کلی سوره تغابن و با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) که میفرمایند «این سوره در روز قیامت شفیع انسان می‌شود و او را به بهشت وارد می‌کند»، معنای کلی سوره تغابن را بیان توحید و مراقبت از اعمال، توجه به قیامت، وابسته نشدن به دنیا و انفاق در راه خدا بیان کرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال همه کاره عالم هستی است، افزود: تا مادامی که زنده هستیم باید مراقب اعمال خود باشیم چراکه دنیا محل گذر است.

محمدی‌قائینی افزود: تغابن یعنی این دنیا محل آزمایش است و نباید تمام سرمایه را در این دنیا خرج کنیم در حالی که همه در این دنیا با هم معامله می‌کنند و دنبال زرنگی به یکدیگر بوده و هر کس به فکر خودش است که خداوند متعال در سوره تغابن می‌فرماید با این وجود هر دو ضرر کردید و هر دو طرف معامله در خسارت هستند که بر سر دنیا دعوا و معامله می‌کنند.

وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی(ع) بیان داشت: دنیا تجارت‌خانه‌ای است که مردان خدا در آن تجارت الهی و از خود گذشتن و ملکوت عالم را به دست آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات