حجت الاسلام موسوی در دیدار با جمعی از شیوخ اهل سنت استان الانبار عراق:
قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: شرایط فعلی عراق یک شرایط استثنایی و یک فرصت تاریخی است شیوخی که مجاهدانه به میدان دفاع از کشور و وحدت عراق آمده اند در تاریخ این کشور جاودانه خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۲۵۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین موسوی تأکید کرد: شرایط فعلی عراق یک شرایط استثنایی و یک فرصت تاریخی است شیوخی که مجاهدانه به میدان دفاع از کشور و وحدت عراق آمده اند در تاریخ این کشور جاودانه خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز شنبه در دیدار با جمعی از شیوخ اهل سنت استان الانبار عراق، اظهار داشت: بعد از فروپاشی دولت عثمانی سه فتنه بزرگ از سوی استکبار در جهان اسلام شکل گرفت، فتنه اول این بود که استعمار و صهیونیسم تلاش کردند که دیگر قدرتی که پناهگاه و پشتیبان دین و پناهگاه احکام اسلامی و قرآن باشد شکل نگیرد.

وی افزود: فتنه دوم که ابتدا انگلیس آنرا شروع کرد و سپس آمریکا و صهیونیسم جهانی آن را دنبال کردند فتنه جدایی شیعه و اهل سنت بود، آنها تلاش کردند که برادران شیعه و اهل سنت با هم اختلاف و درگیری داشته باشند.

قائم مقام دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: فتنه سوم کاهش قدرت شیوخ و سران قبایل بود. دشمن همواره احساس می کرد که حلقه های قدرت شیوخ و سران قبایل مانعی بر سر راه توطئه های آنها است بنابراین سعی کرد با ایجاد احزاب ساختگی قدرت شیوخ و سران قبایل را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه همواره عشایر و سران قبایل بیشترین حمایت را از مرزها و کشور داشته اند، اظهار داشت: برای نمونه در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای ایجاد فتنه در کردستان ایران انجام دادند که این فتنه ها با کمک شیوخ و سران عشایر منطقه خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی همواره تبلیغ می کنند که در ایران به اهل سنت توجه نمی شود، اظهار داشت: اکنون در ایران بیش از  14 هزار مسجد برای اهل سنت وجود دارد که بیشتر این مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

وی افزود: برای نمونه در استان کردستان ایران که هم مرز با عراق نیز است، قبل از انقلاب کمتر از 30 درصد ساکنین آن از سواد خواندن و نوشتن برخوردار بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز مختلف دانشگاهی در آن استان راه اندازی شد و الان در تمام روستاههای آن مدرسه احداث شده است.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تمام مشکلاتی که دشمنان برای جمهوری اسلامی به وجود می آورند به خاطر حمایت این کشور از اسلام است، اظهار داشت: عمده مشکلات و فتنه هایی که برای ایران پیش می آید به خاطر این است که هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی، حمایت از کل جهان اسلام و مظلومین است.

وی افزود: پیشتردشمنان سعی کردند فتنه اختلاف بین شیعه و اهل سنت را در ایران اجرا کنند اما چون موفق نشدند الان سعی دارند  این فتنه ها را در عراق عملی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: شرایط فعلی عراق یک شرایط استثنایی و یک فرصت تاریخی است شیوخی که مجاهدانه به میدان دفاع از کشور و وحدت عراق آمده اند در تاریخ جاودانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه عراق برای دنیای اسلام بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: فتنه بزرگی(داعش) که دشمنان برای عراق به وجود آورده اند بدین خاطر است که عراق هم برای دنیای اسلام اهمیت دارد و هم اینکه برای دشمنان اسلام بسیار مهم است.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اگر قدرت اسلام در عراق شکل بگیرد برکتش برای جهان اسلام است و اگر فتنه ای هم در آنجا شکل بگیرد آسیب و مصیبتش برای همه عالم اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین در ادامه به معرفی مجمع جهانی تقریب و اهداف و برنامه های آن پرداخت و گفت: عمده هدف مجمع جهانی تقریب اتحاد و وحدت جهان اسلام است.

ارسال نظرات