خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

پیش‌بینی حضور 30 هزار نفر در طرح جوانه‌های صالحین در همدان/اجرای طرح در 376 پایگاه

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اجرای طرح جوانه‌های صالحین در 376 پایگاه بسیج استان همدان و پیش‌بینی حضور 30 هزار نفر در این طرح خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طرح جوانه‌های صالحین امروز به صورت رسمی در تمام پایگاه‌های بسیج آغاز بکار کرد و جلسه توجیهی آن از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با فرماندهان سپاه نواحی استان همدان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد امام و شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید غواص اظهار داشت: طرح جوانه‌های صالحین طرحی دقیق و نوجوان و جوان پسند است که با تلاش پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان اجرایی می‌شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 8 هزار حلقه صالحین در استان همدان فعالیت دارد، افزود: امید است این میزان تا پایان سال به 9 هزار و 500 حلقه افزایش یابد و طرح جوانه‌های صالحین بستری برای جذب بیشتر و حفظ انسجام در مجموعه صالحین است.

وی بیان داشت: حدود 20 دستگاه برای اوقات فراغت جوانان در تابستان برنامه دارند که یکی از این مجموعه‌ها نیز سپاه و بسیج است که امسال با اجرای طرح جوانه‌های صالحین اقدام کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: دستگاه‌های متولی این امر می‌توانند با همکاری، همپوشانی و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر برنامه‌های مفید و مطلوبی برای نوجوانان و جوانان در فصل تابستان داشته باشند.

*جوانه‌های صالحین به مدت 85 روز در استان برگزار می‌شود

وی با اشاره به اهداف 6گانه اجرای طرح جوانه‌های صالحین ادامه داد: استفاده مطلوب از فرصت ایام تابستان برای رشد و تعالی بسیجیان و اعضای حلقات صالحین و شناسایی و جذب حداکثری افراد در بسیج از جمله این اهداف است.

ابوحمزه ابراز داشت: از اهداف دیگر طرح نیز می‌توان به حفظ و انسجام حلقه‌های تربیتی، تقویت شجره طیبه صالحین و هویت حلقه‌ها و نقش‌آفرینی آنها در پایگاه‌های مقاومت و ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی روحیه نوجوانان و جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت بسیجیان اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار امسال طرح جوانه‌های صالحین با عنوان «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز» اضافه کرد: این شعار برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی و حرم مطهر امام خمینی(ره) است که هندسه نظام اسلامی را بر چهار پایه نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر دانستند و بر بحث ترویج اسلام ناب تأکید کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: این طرح از 25 خرداد ماه سال جاری قبل از ماه رمضان در استان همدان کلید خورده و در دو بازه زمانی اجرا می‌شود که مرحله اول آن تا 26 تیر ماه سال جاری به مدت 30 روز و مرحله دوم نیز از 27 تیر ماه تا 24 شهریور ماه سال جاری به مدت 55 روز است.

وی با بیان اینکه در مجموع طرح جوانه‌های صالحین به مدت 85 روز در استان اجرا می‌شود، گفت: برنامه اختتامیه 24 شهریور ماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شده و سپس در جلسات حلقه‌های صالحین برنامه‌های آن پیگیری می‌شود.

*نماز، قرآن و سبک زندگی سه محور اساسی طرح جوانه‌های صالحین

ابوحمزه با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین در 376 پایگاه در سطح استان همدان اظهار داشت: از این مجموع 195 پایگاه مختص برادران و 170 پایگاه نیز مختص خواهران است.

وی یادآور شد: از مجموع 376 پایگاه بسیج در 72 پایگاه در شهرستان همدان، 41 پایگاه در ملایر، 37 پایگاه در نهاوند، 33 پایگاه در تویسرکان، 27 پایگاه در اسدآباد، 38 پایگاه در بهار، 55 پایگاه در کبودراهنگ، 28 پایگاه در رزن، 15 پایگاه در فامنین و 19 پایگاه در قهاوند طرح جوانه‌های صالحین برگزار می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سه محور اساسی نماز، قرآن و سبک زندگی در دستور کار این طرح است، گفت: در بحث نماز آشنایی با مقدمات اولیه نماز، تکالیف و احکام نماز به تناسب شرایط سنی، در بحث قرآن نیز روخوانی، روانخوانی و ریشه‌کن کردن بی‎‌سوادی قرآنی و در بحث سبک زندگی نیز آداب معاشرت، امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف موضوعاتی است که به آنها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر سرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های صالحین یادآور شد: طرح جوانه‌های صالحین به عنوان نقشه راهی است که باید در حلقه‌های صالحین و توسط مربیان و سرگروه‌های پیگیری و دنبال شود.

ابوحمزه با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین یک برنامه فرهنگی و تربیتی است و جامعه هدف آن بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، افزود: با وجود بیش از 290 هزار دانش‌آموز در سطح استان آموزش و پرورش و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید برای به نتیجه رسیدن آن تعامل و همکاری داشته و ورود کنند.

*چاپ 6 جلد کتاب صالحین/ فعالیت 20 پایگاه فرهنگی در همدان

وی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه با روحانیون، ائمه جماعات و جمعه و روحانیان طرح هجرت بیان داشت: در این همایش که با حضور 670 نفر از روحانیان در مجتمع انصار سپاه برگزار شد در خصوص همکاری روحانیون برای اجرای بهتر طرح هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: در راستای اجرای بهتر طرح جوانه‌های صالحین باید از ظرفیت بالقوه و بالفعل شهرستان‌ها استفاده کرد و از موازی‌کاری و کارهای سلیقه‌ای جلوگیری شود تا کیفی‌سازی مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 20 پایگاه فرهنگی در سطح استان تصریح کرد: یکی از اقدامات این پایگاه‌ها پیگیری بحث اقامه نماز جماعت در پارک‌ها است که با هماهنگی و همکاری آنها نیز می‌توان از ظرفیت پارک‌ها برای اجرای طرح جوانه‌های صالحین بهره برد.

ابوحمزه با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین امسال در 20 هزار پایگاه مقاومت در کشور اجرا می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 30 هزار نفر در استان همدان در این طرح شرکت کرده و از برنامه‌های آن بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: با بررسی آسیب‌شناسی و نیازسنجی صورت گرفته در سال 92 و 93 نیز تلاش شده که برنامه از غنای بیشتری برخوردار باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: پس از آسیب‌شناسی و نیازسنجی‌های لازم تاکنون 6 جلد کتاب صالحین برای سنین مختلف تهیه و چاپ شده و در اختیار حلقه‌های صالحین قرار گرفته تا در جلسات خود از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات