خبرهای داغ:
مسئول بازرسی و نظارت اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اصلاح چهره بازار و جلوگیری از منکرات بازرسی از اصناف انجام می شود، گفت: اگر افراد به منکرات توجه نکنند؛ ابتدا تذکر و بعد برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۵۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهارداشت: برای اصلاح چهره بازار و جلوگیری از منکرات بازرسی از اصناف هفته ای یک یا دو مرتبه با حضور با حضور بسیج اصناف، بازرس اصناف استان و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

مسئول بازرسی و نظارت اصناف استان بیان کرد: در حین بازرسی و گشت از اصناف، منکراتی همچون کم فروشی، گران فروشی و مانکن های بدحجاب در فروشگاه ها ملاحظه و تذکرات لازم داده می شود که اگر تذکرات داده شده؛ برطرف نشد با افراد از مراجع مربوطه برخورد قانونی می شود.


آموزش مناسب واحدهای صنفی از ابتدای تیر ماه

وی با اشاره به اینکه باید آموزش های پیشگیری از ناهنجاری ها و منکرات در جهت پیشگیری و ارشاد از طریق اطلاع رسانی انجام شود، گفت: از ابتدای تیر ماه آموزش مناسب برای واحدهای صنفی و مسائل مربوط به آن پیگیری می شود.

علیزاده تصریح کرد: قانونی در نظام صنفی در خصوص بعضی از مشاغل بخصوص مشاغل مربوط به خانم ها وجود دارد که خانم ها می توانند هر شغلی را انتخاب کنند اما باید این قانون عوض شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق اتاق اصناف استان پیشنهاد شده که پروانه کسبی به نام خانم ها صادر نشود مگر اینکه محدودیت های لازم را داشته باشد.

مسئول بازرسی و نظارت اصناف استان ادامه داد: هر فردی که بخواهد برای ایجاد شغلی پروانه کسب بگیرد دوره های آموزشی لازم را باید ببیند و بعد پروانه صادر می شود.

وی افزود: متقاضیان پروانه کسب باید در دوره های آموزشی که شامل رزق حلال، مالیات، قوانین کار و نظام صنعتی شرکت می کنند که این دوره ها از طریق اماکن آموزش داده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها