مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک از برپایی ۴ محفل ویژه کارکنان سپاه ناحیه و ۵۰ محفل انس با قرآن در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۱۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک  گفت: ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌هایی است که انسان به خداوند متعال نزدیک‌تر شده و زمینه رشد اعتقادی انسان بیش از پیش فراهم است.

وی ضمن اشاره به این نکته که رمضان نام خداست و از «رمض» به معنای سوزاندنی که هیچ اثری ازآن باقی نماند ریشه گرفته شده است، افزود: خداوند متعال در این ماه شریف گناه بندگان را به گونه‌ای می‌سوزاند که هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه به دلایل شش‌گانه نیازمندی انسان به قرآن اشاره کرد و افزود: انسان به واسطه غفلت، جهل، اجتماعی بودن، اضطراب، شک و تردید و وجود بیماری جسمی و روحی به موازین و مضامین این مصحف الهی نیازمند است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با تأکید بر بهره‌مندی از برکات و فیوضات ماه رمضان، افزود: در این راستا، سپاه در نواحی مختلف، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، برنامه‌های خاصی را تدارک دیده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این نهاد انقلابی در ماه مبارک رمضان پرداخت و برگزاری سلسله نشست‌هایی در قالب نور مبین روزهای زوج، برگزاری هشت جلسه در اخلاق در روزهای فرد و برپایی 4 محفل انس با قرآن ویژه کارکنان را از اهم برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد.

حجت الاسلام عبدی از برگزاری بیش از 50 محفل انس با قرآن ویژه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان اراک نیز خبرداد و گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر در مصلی اراک با حضور سربازان و کارکنان سپاه از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای سربازان ناحیه، کلاس‌های مختلف تجوید و روخوانی قرآن، بررسی نماز و بیان احکام تدارک دیده شده است، هدف از برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام و معارف دینی را عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری، تبری از دشمنان، بصیرت و روشنگری و در نتیجه فراهم شدن زمینه‌های ظهور عدل الهی دانست.

حجت‌الاسلام عبدی همچنین افزود: در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 18 یک جزء قرآن در مصلی اراک قرائت و بعد از آن، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله دری نجف‌آبادی برگزار می‌شود که کارکنان سپاه ناحیه در اولین جمعه ماه مبارک رمضان و آخرین روز از حضور پررنگی برخوردار خواهند بود.

وی در خصوص نحوه اعزام مبلغان نیز گفت: در این ماه سه گروه مبلغ نیز به شهرها، روستاها و فضاهای عمومی در قالب گروه‌های دعوت رسمی سپاه، مبلغان اعزامی از شهر مقدس قم و سومین گروه نیز به صورت جهادی و خودجوش اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول از برپایی نمایشگاه به سمت خدا از اول تا نیمه ماه مبارک رمضان در اراک خبرداد و افزود: این نمایشگاه در قالب دو نمایشگاه فرهنگی در پارک پونه و پارک آزادی برگزار می‌شود. نمایشگاه پارک آزادی با 20 غرفه شامل کودکان، آسیب‌شناسی کاهش جمعیت، مشاوره سبک زندگی، حجاب و مهدویت به صورت جامع دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات در نظر گرفته شده از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی همچنین افزود: در امور فرهنگی -اجتماعی، در پارک‌های شهر برگزاری محافل و مجالس متنوع اعم از نماز جماعت، پرسش و پاسخ به شبهات، مجالس شبکه‌های مجازی و ماهواره ای، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبدی در بخش دیگر از سخنان خویش بابیان اینکه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، جلسات شناخت امام و ولایت فقیه و اطاعت از ولایت فقیه  با تکیه بر شعار سال برگزار می شود، اضافه کرد: بررسی مسائل دنیای غرب، مسائل هسته ای، بصیرت و شناخت ترفندهای دشمن چه در تهدیدات جنگ نظامی و چه در شبیخون فرهنگی و اعمال قدرت نرم در مقابل دشمن از محورهای برنامه‌های درنظر گرفته شده در ماه مبارک رمضان است. ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بندگی خداوند و آماده کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) است.

ارسال نظرات