زیبایی ماه مبارک رمضان در اطاعت از خداوند است

امام جمعه اراک گفت: ماه مبارک رمضان با برکات و نعمت های الهی، ذخایر درون انسان را از خزانه موهبت و الطاف بیکران الهی غنی می سازد و راه ایمان و تقوای الهی را هموار می کند و زیبایی ماه مبارک رمضان در اطاعت از خداوند است
کد خبر: ۸۵۳۰۱۰۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

آیت الله دری نجف آبادی در جلسه اخلاق در جمع کارکنان ستاد سپاه روح الله در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: در این ماه مبارک، تمام شرایط فراهم و همه موانع بر طرف شده تا مومنان به خود پرداخته و خویش را اصلاح کنند.
وی گفت: ماه رمضان فرصتی است تا انسان شعله های نفس سرکش خود را مهار کرده و در مقابل پروردگار سر به خاک گذارده و همراه با پشیمانی از اعمال گذشته و اشکریزان، صدای العفو خود را به گوش آسمانیان و افلاکیان برساند.
امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: این ماه ، نهمین ماه قمری، بهترین ایام سال و از اسماء الهی است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: عبادت و نماز جماعت تنها مخصوص ماه رمضان نیست و مومنان باید در تمام روزهای سال نسبت به برگزاری هرچه باشکوهتر نمازجمعه وجماعت اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان اقبالها به سوی خدا زیاد میشود و این مهم دست کسی جز اراده ذات اقدس الهی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خداوند این ماه را به گونهای قرار داده که دلها متوجه ربوبیت شود و پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان فرمودند «مردم چه به سوی شما میآید» و به این طریق به مردم برای اهمیت ماه مبارک رمضان هشدار میدهد.

وی در پایان گفت:نیازهای معنوی انسان نیاز واقعی است، این طور نیست که قانون و یا دین آن را ایجاد کرده باشد بلکه فطری می باشد که پروردگار عالم در وجود انسان قرار داده و برای پاسخ به این نیاز و تقاضا هم باید از حق تعالی به عنوان دلیل و راهنمای راه کمک گرفت زیرا در غیراین صورت بشر در راهی تنگ و تاریک گرفتار آمده و به دره انحراف سقوط می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار