خبرهای داغ:
کارشناس ارزشیابی حوزه علمیه بیرجند گفت: سعی کنیم همیشه بخصوص در ماه رمضان از فقرا غافل نشویم و این طور نباشد که ما یک سفره افطاری بزرگ پهن کنیم و افراد زیادی دعوت کنیم اما از فرد نیازمندی که در نزدیکی ما است؛ بی اطلاع باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۰۰۲۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

حجت الاسلام احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با به پایان رسیدن ماه شعبان آغاز می شود این ماه بسیار با برکت و با ارزش است و امتیازات ویژه ای نسبت به سایر ماه ها دارد.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در خصوص عظمت ماه رمضان فرمودند "ماهی که در استقبال آن هستید؛ ماهی است که در آن نفس کشیدن و خوابیدن شما هم عبادت به حساب می آید".

حسینی با بیان اینکه در این ماه شیطان در غل و زنجیر است خاطرنشان کرد: فضیلتی که در این ماه وجود دارد در هیچ یک از ماه های دیگر سال دیده نمی شود و فقط مختص ماه رمضان است.

وی یادآور شد: ما در این ماه شب قدر را داریم که زبان از توصیف این شب و عظمت آن قاصر است و همان طور که در قرآن آمده "ما ادراک و ما لیله القدر"...

کارشناس مذهبی با بیان اینکه این ماه بهترین ماه بندگی است، اظهار کرد: روزه داران با تمام وجود در این هوای گرم و با تحمل سختی و غلبه بر تشنگی تمام ساعات روز را روزه می گیرند و این هیچ چیزی در آن نیست؛ جز رضای خداوند متعال.

حسینی ادامه داد: در این ماه با وجود سختی و گرما، روزه داران از خوردن و آشامیدن اجتناب می کنند و این نشان دهنده این است که اگر انسان بخواهد و اراده کند؛ می تواند در بسیاری از امور فرمان خدا را اطاعت و بندگی واقعی خود را ثابت کند.

کارشناس ارزشیابی مرکز مدیریت حوزه علمیه بیرجند افزود: قطعا عمل به دستورات الهی و زیر بارش رحمت الهی رفتن، آرامش قلبی انسان را در پی دارد همچنان که در قرآن آمده "روزه بگیرید همچنان که امت های قبل از شما روزه می گرفتند که به واسطه آن عمل پرهیزگار می شوید و به آرامش قلبی می رسید".

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این ماه مردم بیشتر به سمت قرآن و کارهای خیر می روند، گفت: این امر نشان از برکات این ماه و بر اثر تبلیغات و عادت مردم است که کار بسیار خوبی است اما باید سعی شود که با فرهنگ سازی و تلاش و تذکر بیشتر مبلغان و کارشناسان مذهبی این اعمال و رفتار پسندیده در ماه های بعدی سال هم ادامه دار شود.

وی تاکید کرد: آموزه های دینی بسیاری در زمینه افطاری دادن داریم و باید سعی کنیم که از تجملات و اسراف کردن در افطاری دادن ها دوری کنیم.

وی با بیان چند نکته در زمینه افطاری دادن اشاره کرد: دیگران را از افطاری دادن محروم نکنیم یعنی اینکه سفره های افطاری ما به نحوی نباشد افرادی که قصد افطاری دادن دارند اما هزینه و درآمد کمتری دارند؛ احساس کمبود کنند و از این کار خیر منصرف شوند.

وی در پایان تاکید کرد: سعی کنیم همیشه بخصوص در ماه رمضان از فقرا غافل نشویم و این طور نباشد که ما یک سفره افطاری بزرگ پهن کنیم و افراد زیادی دعوت کنیم اما از فرد نیازمندی که در نزدیکی ما است؛ بی اطلاع باشیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها