مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر از واکسیناسیون 15 هزار مرغ‌خانگی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۷۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علیرضا فلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آنفلوآنزای مرغی ویروسی است كه بین پرندگان وحشی به شدت مسری و اغلب در میان پرندگان اهلی و طیور، كشنده است، اظهار کرد: ویروس از طریق تماس با پرندگان عفونی یا سطح آلوده منتقل می شود از این رو خطر عفونت در انسان ها كم و انتقال انسان به انسان نادر است.

فلاحی ادامه داد: با وجود اينكه اين بيماري مخصوص ماكيان است، اما در سالهاي اخير ظاهرا اين ويروس به گونه‌هاي ديگر جانداران نيز منتقل شده و موجب ابتلاي انسان‌ها به اين بيماري شده است.

وی با بیان ایکه اين ويروس اغلب در فضولات پرندگان يافت مي‌شوند و مرغداراني كه اين ويروس را تنفس مي‌كنند به آن مبتلا مي‌شوند، تصریح کرد: در این راستا و نظر به شیوع بیماری آنفلوآنزاری مرغی در سطح شهرستان بوشهر تفاه‌نامه‌ای مابین بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی این شهرستان تا بتوانیم از شیوع آن جلوگیری کنیم، منعقد شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح حوزه‌های مقاومت محرم روستای کره‌بند، امام خمینی(ره) روستای دویره و رمضان شهر چغادک با همکاری خوبی داشته‌اند.

فلاحی با اشاره به اینکه این طرح در روستاهای تل‌سیاه، چاهکوتاه، دویره، کره‌بند، آبطویل، تل‌اشکی، محرزی و ... شهرستان اجرا شده، افزود: این طرح در قالب اردوهای یک‌روزه حلقه‍‌های صالحین بسیجیان حوزه‌های مقاومت ذکر شده و با همکاری دامپزشکی شهرستان بوشهر در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تا به حال بیش از 15 هزار مرغ‌خانگی واکسیناسیون شده که 100 نفر بسیجی در این طرح بکارگیری شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات