به همت بنیاد هابیلیان صورت می‌گیرد

انتشار ویژه‌نامه «بررسی حرکت مسلحانه منافقین علیه انقلاب اسلامی»

هم‌زمان با سالگرد اعلام شورش مسلحانه منافقین در ۳۰خرداد۱۳۶۰، ویژه نامه «۳۰خرداد؛ آغازی بر پایان شورشگری منافقین» با هدف بررسی حرکت مسلحانه منافقین علیه انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰، هفته آینده منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۷۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، هم‌زمان با سالگرد اعلام شورش مسلحانه منافقین در 30خرداد1360، ویژه نامه «30خرداد؛ آغازی بر پایان شورشگری منافقین» با هدف بررسی حرکت مسلحانه منافقین علیه انقلاب اسلامی در سال 1360، هفته آینده منتشر خواهد شد.

این ویژه‌نامه مکتوب شامل چند عنوان مقاله، مصاحبه، سند، میزگرد، روزشمار وقایع منتهی به 30 خرداد، خاطرات مبارزین، جداشده‌ها و همچنین دیدگاه‌های منافقین از این واقعه است.

همچنین نرم‌افزار چند رسانه‌ای «شورش نافرجام» شامل مطالب متنوعی همچون آغاز عملیات مسلحانه منافقین از نگاه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مسئولین نظام و مقالات و گفت‌وگوها درباره این موضوع سال گذشته از طرف این بنیاد منتشر شده است.

پس از تصویب بررسی طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، منافقین که می‌پنداشتند بهانه و فرصت مناسبی برای اعلام شورش علیه امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی به دست آورده‌اند به ‌سرعت به تدارک و آماده‌سازی حرکتی مسلحانه و وسیع و گسترده در 30خرداد1360 پرداختند و ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و صدها تن را نیز مجروح ساختند. سرکرده منافقین به هوادارانش گفته بود که ظرف چند روز، شهر را تسخیر خواهد کرد. اما بعد مشخص شد که او در محاسباتش دچار اشتباه شده است و آن مانور مسلحانه از ساعت 4 بعدازظهر شروع شد و اوایل شب شکست خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار