مدیرکل امور آسیب‌دیدگان بهزیستی مطرح کرد
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان بهزیستی با اشاره به اینکه اقدامات جزیره‌ای در خدمات حوزه آسیب‌های اجتماعی تلف کردن منابع است، گفت: در این زمینه نیاز به مدیریت یکپارچه میان دستگاه‌های مسئول داریم.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۵۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی‌الله نصر  اظهار داشت: اگر مطالعه‌ای در سراسر دنیا داشته باشیم مشاهده می‌کنیم که خدمات رفاهی اکثرا توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و بسیاری از این خدمات جز وظایف بهزیستی نبوده است اما به دلیل اینکه شهرداری به برخی از خدمات ورود پیدا نکرده سازمان بهزیستی ورود پیدا کرده است و با اقداماتی در سه حوزه حساس‌سازی، بازاریابی اجتماعی و حمایت‌طلبی به این امور مبادرت می‌ورزد.

وی ادامه داد: ما موافق نیستیم که در حوزه خدمات اجتماعی دستگاه‌ها به هم اتهام کم‌کاری و یا کاستی در ارائه خدمات بزنند اما اگر کار گروهی انجام ندهیم نتیجه نمی‌گیریم؛ ما از لحاظ قانونی ماده قانونی کم نداریم، 11 دستگاه عضو شورای ساماندهی کودک کار و خیابان هستند و برای هر یک از دستگاه‌های بهزیستی، شهرداری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و...در آیین‌نامه آن وظایفی مطرح شده است اما اگر عملکرد آنها را با هم مقایسه کنیم به جرات می‌توان گفت تنها دستگاهی که به خوبی به وظیفه خود عمل کرده بهزیستی است و شهرداری در مرتبه بعدی قرار دارد.

مدیرکل امور آسیب‌دیدگان بهزیستی همچنین گفت: ما در حوزه کودکان کار و خیابان نخستین دستگاهی هستیم که با طرح آموزشی کودک و خانواده برای کودکان کار در زمینه نگهداری شبانه‌روزی، جبران عقب‌ماندگی تحصیلی، بیمه سلامت و یا شناسنامه اتباع خدمات ارائه می‌دهیم اما تسهیلات سایر دستگاه‌ها مشخص نیست، طبق آمار 65 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی داریم اما اقدامات انجام‌شده برای آنها چیست؟

وی افزود: همچنین در قوانین آمده است شهرداری باید فضایی را برای نگهداری کودکان کار در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد اما بجز دو مرکز که آن هم مربوط به سال‌ها پیش است ساختمان دیگری در اختیار ما قرار نگرفته است، از سوی دیگر کل بودجه سازمان بهزیستی به اندازه یکی از سازمان‌های رفاهی شهرداری نیست و ما با این حد از امکانات این میزان خدمات‌دهی داریم.

نصر تصریح کرد: تا زمانی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های مربوطه مدیریت یکپارچه نداشته باشند نتیجه لازم را نمی‌گیریم و نباید یکدیگر را محکوم کنیم، همانطور که رئیس سازمان بهزیستی نیز در همایش مدیران استانی گفت اگر سازمانی ادعا می‌کند یک خدمت را بهتر از ما انجام می‌دهد ما آن خدمت را به آنها واگذار می‌کنیم. ما خدمات  حوزه شهرداری را زیر سوال نمی‌بریم اما عمل به صورت جزیره‌ای تلف کردن منابع است.

ارسال نظرات