گلعلی بابایی از تألیف زندگی‌نامه شهید حبیب غنی‌پور، شهیدی که تنها جایزه ادبی مردمی کشور به نامش برگزار می‌شود،‌ خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۴۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیست ساله بود که شهید شد، پیش از آن در صف اول جلسات قصه‌خوانی مسجد جواد‌الائمه(ع) می‌نشست و پس از چاپ داستانش «انشا» در «سوره، بچه‌های مسجد» قلم به دست گرفته و داستان‌هایی بسیاری نوشت که از آن میان «گل خاکی» برای جوانان و «عمو سبدی» برای نوجوانان پس از شهادتش منتشر شد.

شهید حبیب غنی‌پور امروز میان اهالی قلم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی چهره‌ای شناخته شده است که شاید عمده این شناخت به برگزاری جایزه‌ای باشد که به‌یاد او و به‌همت زنده‌یاد امیرحسین فردی پدر بچه‌های مسجد از سال 76 بنیان گذاشته شد، جایزه‌ای که هرسال در اسفند ماه همزمان با سالگرد درگذشت او به‌یاد و نام وی برگزار می‌شود، جایزه‌ای که متفاوت‌ترین جایزه ادبی کشور است‌، چرا که هم به نام یک شهید نام‌گذاری شده است و هم اینکه از برگزارکنندگان جایزه گرفته تا نویسندگان و خبرنگاران و ... از دل و جان در آن شرکت می‌کنند و مهمترین خصیصه آن مردمی بودنش است.

حال این روزها گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس قلم به دست گرفته و قرار است زندگی‌نامه مستند شهید غنی‌پور را تألیف کند‌، بنا به گفته بابایی قرار است زندگی‌نامه شهید غنی‌پور در آستانه برگزاری این دوره جایزه در اسفند 94 منتشر شود.

بابایی  می‌گوید:‌ زندگی‌نامه مستند شهید غنی‌پور به‌پیشنهاد شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه در دست تألیف است.

وی ادامه می‌دهد:‌ این کتاب در حقیقت هم زندگی‌نامه شهید غنی‌پور است و هم شجره‌نامه مسجد جوادالائمه،‌ بخش اعظمی از این کتاب دست‌نوشته‌های حبیب است‌ ــ این شهید بیشتر مقاطع زندگی‌اش را با قلم خود نوشته است ــ بخش دیگری هم از فایل مصاحبه با راوی‌ها و خانواده شهید به دست آمده است.

بابایی تصریح می‌کند: نگارش زندگی‌نامه را از چندی پیش آغاز کردم و در تلاش هستم تا پیش از برگزاری مراسم جایزه در اسفند 94 آن را برای چاپ تحویل مسجد جواد‌الائمه(ع) دهم.

ارسال نظرات