مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش عنوان کرد

برخورد با مدیرانی که وجه نقد دریافت می‌کنند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه عمده شکایات والدین در فصل ثبت‌نام مربوط به دریافت پول توسط مدارس دولتی، ثبت‌نام خارج از محدوده و تخلف در برگزاری کلاس‌‌های فوق برنامه است.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۲۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید رحیم میرشاهولد  درخصوص نظارت بر عملکرد مدارس در فصل ثبت نام دانش‌آموزان اظهار داشت: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان نظارت بر مدارس در دستور کارقرار گرفته است و در تمام استان‌ها بازرسان به منظور بازرسی از فعالیت مدارس در فصل ثبت نام و رسیدگی به شکایات مردمی فعال شده‌اند.

وی افزود:‌ آموزش و پرورش در صدد است تا روند ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل پیش برود لذا مدیران مدارس موظفند طبق دستورالعمل ابلاغی عمل کنند و با مدیرانی که تخلف احتمالی از جمله دریافت وجه نقد اجباری داشته باشند، برخورد می‌کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت‌: دستورالعمل طرح تکریم ارباب رجوع به منظور ایجاد هماهنگی در امر رسیدگی و پاسخ گویی به شکایات و با هدف شفاف کردن نحوه انجام امور و ایجاد وحدت رویه صادر شده است.

میرشاهولد ادامه داد:‌ با اجرای طرح تکریم ارباب رجوع مکاتبات و مراجعات مکرر مردمی کاهش می‌یابد. خانواده‌‌ها با مراجعه به مدارس در صورت مشاهده تخلف، شکایات خود را به ستادهای ثبت‌نام اعلام کنند که ظرف مدت کمتر از 72 ساعت به آن رسیدگی می‌شود.

وی گفت: مراجعین به مدارس شهر تهران در صورت سئوال یا طرح شکایت نسبت به ثبت نام فرزندان خود می‌توانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهر شهر تهران با شماره 88964006 تماس بگیرند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات بیان کرد:‌ ابلاغ این دستورالعمل می‌تواند به شکایت‌های سطح کشور در خصوص آموزش و پرورش سامان دهد تا فرهنگیان و خانواده‌ دانش‌آموزان بدانند که چگونه باید شکایت کنند و مراحل اداری شکایت چیست و تا رسیدن به نتیجه نهایی باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

میرشاهولد با اشاره به طراحی سامانه پاسخگویی به شکایات گفت: این سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیک ایجاد شده که در این سامانه شکایات دانش‌آموز، خانواده دانش‌آموزان و فرهنگیان ثبت می‌شود.عمده شکایات والدین درخصوص ثبت‌نام در مدارس به ویژه ثبت نام خارج از محدوده،‌دریافت پول توسط مدارس دولتی و تخلف در برگزاری کلاس‌‌های فوق برنامه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار