وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم گفت:‌ ایران ظرفیت تولید و تامین غذایی ۳۰۰ میلیون نفر را بدون واردات دارد.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۲۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا اسکندری درباره توانایی تولیدات غذایی کشور برای تامین غذای ایرانیان با توجه به سیاست‌های افزایشی جمعیت اظهار داشت: از همین ظرفیت موجودی که در اختیار وزارت کشاورزی است به راحتی می‌توان غذای مردم کشور را تامین کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تامین غذایی ایرانیان با وجود افزایش جمعیت بدون اتکا به واردات امکانپذیر است، بیان داشت‌: بله، البته به هر حال یک ظرفیت تولید در کشور وجود دارد ولی این ظرفیت تولید کنونی می‌تواند غذای بین 250 تا 300 میلیون نفر را تامین کند.

اسکندری در توضیح بیشتر در این مورد عنوان کرد: حال ممکن است در برخی از اقلام مازاد داشته باشیم و صادر کنیم، در بعضی از اقلام نیز کسری آن را وارد کنیم، ولی این واردات خیلی جزئی است، بنابراین به همان اندازه که می‌توانیم صادرات کنیم واردات نیز امکان دارد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد‌: ما در خیلی از محصولات بیش از نیاز کشور هم در حال تولید هستیم، در مرکبات و میوه‌های دانه‌دار بیش از نیاز کشور تولید می‌کنیم، مثلاً این ظرفیت وجود دارد که بیش از 300 تا 400 هزار تُن سیب درختی صادر کنیم و این ظرفیت را تولیدات کشور دارند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم خاطرنشان کرد‌: البته شاید دو قلم کالا را نیز مقداری وارد کنیم ولی ظرفیت تولید ایران برای غذای 250 تا 300 میلیون نفر کاملاً وجود دارد.

ارسال نظرات